Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64323
Назва: Моделювання художнього простору міста у збірці Ю. Андруховича «Лексикон інтимних міст»
Інші назви: Modeling of artistic space of the city in the collection of Y. Andruhovych “Lexicon of intimate Cities”
Автори: Сафонова, Н. В.
Михайленко, В. О.
Ключові слова: есей, збірка, моделювання, топос, простір, місто, самоідентифікація, essay, assembly, modeling, topos, space, city, self-identification
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім "Гельветика"
Бібліографічний опис: Сафонова, Н. В. Моделювання художнього простору міста у збірці Ю. Андруховича «Лексикон інтимних міст» / Н. В. Сафонова, В. О. Михайленко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 32. – С. 158–162. – Бібліогр.: с. 162 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/32/part_2/29.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано художні техніки авторського моделювання простору міста у збірці есеїв Ю. Андруховича «Лексикон інтимних міст». Осмислено, зокрема, такі авторські практики моделювання міста: використання описів-асоціацій, уникання панорамних описів, увага до деталей, художнє акцентування на маловідомих локаціях, а не на першорядних місцях, створення образу «я» крізь урбаністичний простір. У дослідженні наголошено, що завдяки цим основним технікам автор не так зображує міста, скільки транслює через них власний душевний стан, а також емоції, відчуття, враження, асоціаціїї, що виникають у звʼязку з дотичністю до певного топосу. У статті наголошено, що авторська мапа урбаністичних топосів збірки «Лексикон інтимних міст» відображає шлях митця до самопізнання, пошук його власного місця у світі та формування особистості. Більшість міст у книзі зображується крізь українську (європейську) ідентичність автора, закорінену в його ж власну художню творчість. Один з проаналізованих у статті аспектів пізнання топосу – це згадування періоду радянської доби та післяреволюційних трансформацій у контексті того чи того міста. Автор часто описує занепад радянської системи, її вплив на людей та місцевості. Крізь такий контекст автор, зокрема, розглядає проблему збереження та втрати культурної спадщини, питання самоідентифікації та пошуку нової національної стихії. Ю. Андрухович часто використовує історичні референції для того, щоб показати вплив цих подій на життя та свідомість сучасної людини, а також для відображення посттоталітарного досвіду та пошуку нової ідентичності. У статті наголошено, що у збірці важливі не так описи урбаністичних реалій, скільки авторське відкриття міст, міркування митця, його самоідентифікація. В есеях збірки «Лексикон інтимних міст» мандри автора містами стають символом пошуку особистої ідентичності, прийняття себе та знаходження свого місця у світі.
The article analyzes the artistic techniques of the author’s modeling of the city space in the collection of essays by Y. Andruhovych “Lexicon of Intimate Cities”. In particular, the following author’s practices of city modeling are meaningful: the use of descriptions-associations, avoidance of panoramic descriptions, attention to details, artistic emphasis on little-known locations, rather than primary places, creation of the image of “self” through the urban space. The research emphasizes that thanks to these basic techniques, the author does not so much depict cities as transmits through them his own state of mind, as well as emotions, sensations, impressions, associations that arise in connection with the tangent to a certain topos. The article emphasizes that the author’s map of urban topos of the “Lexicon of Intimate Cities” collection reflects the artist’s path to self-discovery, the search for his own place in the world, and the formation of his personality. Most of the cities in the book are depicted through the author’s Ukrainian (European) identity, rooted in his own artistic work. One of the aspects of the knowledge of topos analyzed in the article is the mention of the period of the Soviet era and post-revolutionary transformations in the context of this or that city. The author often describes the decline of the Soviet system, its impact on people and places. Through this context, the author, in particular, examines the problem of preservation and loss of cultural heritage, the issue of self-identification and the search for a new national element. Y. Andruhovich often uses historical references in order to show the impact of these events on the life and consciousness of a modern person, as well as to reflect the post-totalitarian experience and the search for a new identity. The article emphasizes that the collection is not so much about the descriptions of urban realities as the author’s discovery of cities, the artist’s reasoning, and his self-identification. In the essays of the “Lexicon of Intimate Cities” collection, the author’s travels become a symbol of the search for personal identity, self-acceptance, and finding one’s place in the world.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64323
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 32 Том 2 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
МОДЕЛЮВАННЯ ХУДОЖНЬОГО ПРОСТОРУ МІСТА У ЗБІРЦІ.pdf375.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.