Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64342
Title: | M-learning як «фактор успішності» в процесі навчання іноземним мовам: стратегії та механізми оптимізації |
Other Titles: | M-learning as a “success factor” in the process of teaching foreign languages: strategies and mechanisms of optimisation |
Authors: | Тарасенко, К. В. |
Keywords: | m-learning, текст, оптимізація, культурологічні маркери, мовлення, письмо, m-learning, text, optimisation, cultural markers, speaking, writing |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Тарасенко, К. В. M-learning як «фактор успішності» в процесі навчання іноземним мовам: стратегії та механізми оптимізації / К. В. Тарасенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Т. 2, вип. 32. – С. 225–229. – Бібліогр.: с. 229 (16 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/32/part_2/40.pdf |
Series/Report no.: | Закарпатські філологічні студії; |
Abstract: | У статті окреслено доволі важливу в методиці викладання іноземних мов проблему: оптимізації m-learning та
її успішній інтеграції в навчальний процес. Показано, що m-learning має як переваги, так і недоліки, зокрема наявність великої кількості електронних засобів навчання, відсутність критичного мислення у студентів, неспроможність
зорієнтуватися в процесі вибору джерел навчання, труднощі у формуванні когнітивних навичок. Розглядається
проблема перевантаження аудіовізуальними засобами, відсутності мотивації в навчанні, надмірної гаджетизації та
пропонується механізм оптимізації вже успішної технології m-learning.
Пропонується текстоцентричний підхід, який полягає у використанні текстів різної тематики (лінгвокультурологічний текст, рекламний текст, художній текст та ін.) в поєднанні та органічній єдності методів та засобів навчання.
Показано, що текст має відповідати певним критеріям, як-от: автентичність: бути сучасним, тобто таким що відповідає сьогоденним реаліям, містити ту лексику, що репрезентує «живе» мовлення; насиченість культурними маркерами, які привертають увагу, викликають інтерес та водночас мотивують до мовлення; наявність вже знайомого та
засвоєного граматичного матеріалу, втім, можливий є відсоток незнайомих слів; структурованість, чіткість та логічність; наявність мовних кліше та зворотів, які можуть слугувати опорою для монологічного або діалогічного усного
чи письмового мовлення; містити необхідний для побудування дискусії проблемний компонент, який мотивуватиме
до подальших мовних дій; розвивати важливу навичку «критичного мислення».
В статті показано, яким чином маркери, кліше та інші формульні елементи тексту мотивують студента та спонукають його до висловлювання. Також репрезентовано шляхи та візії організації роботи над удосконалення техніки
письма та усного мовлення. Запропоновано види роботи, які поєднують як використання m-learning, так і альтернативні засоби навчання. Показано механізми мотивації студента та створення «ситуації успіху» в процесі навчання
іноземним мовам. The article outlines a rather important problem in the methodology of teaching foreign languages: optimisation of m-learning and its successful integration into the educational process. It is shown that m-learning has both advantages and disadvantages, in particular, the availability of a large number of electronic learning tools, lack of critical thinking among students, inability to navigate the process of choosing learning sources, difficulties in developing cognitive skills. The author considers the problem of overloading with audio-visual means, lack of motivation in learning, excessive use of gadgets and proposes a mechanism for optimising the already successful m-learning technology. A text-centred approach is proposed, which consists in the use of texts of various subjects (linguistic and cultural texts, advertising texts, fiction texts, etc.) in combination and organic unity of teaching methods and means. It is shown that the text should meet certain criteria, such as authenticity: It should be modern, i.e., it should correspond to today’s realities, contain the vocabulary that represents “live” speech; richness in cultural markers that attract attention, arouse interest and at the same time motivate to speak; the presence of familiar and mastered grammatical material, however, there may be a percentage of unfamiliar words; structured, clear and logical; the presence of language clichés and phrases that can serve as a basis for monologue or dialogue in oral or written speech; contain a problematic component necessary for building a discussion that will motivate further speech actions; develop the important skill of “critical thinking”. The article shows how bullet points, clichés and other formulaic elements of the text motivate students and encourage them to speak. It also presents ways and visions of organising work on improving writing and speaking techniques. The types of work that combine both the use of m-learning and alternative learning tools are proposed. The mechanisms of “situation of success” in the process of learning foreign languages are shown. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64342 |
ISSN: | 2663-4899 |
Appears in Collections: | 2023 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 32 (Том 2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
M-LEARNING ЯК «ФАКТОР УСПІШНОСТІ» В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ.pdf | 487.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.