Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64386
Title: Tests are valid and reliable measures of achievements in elt
Other Titles: Тести є обгрунтованими та надійними засобами виміру досягнень у вивченні іноземної мови
Authors: Zelenska, O. M.
Kondra, O. V.
Keywords: testing, teaching, evaluation, assessment, feedback, educational process, тестування, викладання, оцінювання, зворотній зв’язок, навчальний процес
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Zelenska, O. M. Tests are valid and reliable measures of achievements in elt / O. M. Zelenska, O. V. Kondra // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 1, вип. 33. – С. 83–87 – Бібліогр.: с. 87 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/33/part_1/16.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Learning English as a second language is very popular these days. It is not only because of films, songs and tourism. Knowing foreign languages opens new doors for self-improvement and broadening the worldview. English is often necessary if you want to have a good job. To get a job in an international company, you need to have a good command of English. In order to achieve a good level of skills and knowledge in any area of education, you need a good teacher and an effective teaching. Teaching should be modern and productive, and teachers should be qualified. Experienced teachers use a variety of effectual, up-to-date resources and tools. This stimulates students’ interest and increases their motivation to learn. One of such resources is testing. This article analyses the necessity of using tests in the process of teaching English. The article highlights a wide range of test applications that allow both teachers and students to get a clearer picture of success and achievement. The article argues that students’ self-assessment of their own success is the logical consequence of the use of tests in language teaching. It asserts that, if properly designed, tests can help teachers and students understand how much progress they have made in learning and what need to be improved. The article states that tests have to meet the criteria that a teacher should know in order to develop a valid, practical and reliable test. The article points out the tight interrelation between testing, assessment and evaluation. It reveals that testing for formative assessment of students’ progress and achievement is usually conducted in a way that does not cause students anxiety and is productive not only for control but for teaching too. This article notes that the test is the best way to assess the current level of competence achieved by students. It also describes the types of tests, their characteristics and tasks that are often included in them. The article reveals the cognitive operations done by the students when doing a test.
Вивчення англійської як другої мови є дуже популярним у наш час. І справа не тільки в фільмах, піснях і туризмі. Знання іноземних мов відкриває нові двері для самовдосконалення та розширення світогляду. Англійська часто необхідна, якщо ви хочете мати хорошу роботу. Щоб отримати роботу в міжнародній компанії, потрібно вільно володіти англійською мовою. Для того, щоб досягти хорошого рівня навичок і знань у будь-якій сфері освіти і людських досягнень, потрібен хороший вчитель і ефективне викладання. Викладання має бути сучасним і ефективним, а викладачі – кваліфікованими. Досвідчені викладачі використовують різноманітні, сучасні методи та засоби. Це стимулює зацікавленість студентів та підвищує їхню мотивацію до навчання. Одним з таких методів є тестування. У статті аналізується необхідність використання тестування у процесі викладання англійської мови. Широкий спектр його застосування дозволяє як викладачам, так і студентам отримати більш чітку картину успішності та досягнень. У статті констатується, що самооцінка студентами власного успіху є логічним наслідком використання тестів у навчанні іноземної мови. Стверджується, що за умови правильної розробки тести можуть допомогти викладачам і студентам зрозуміти, наскільки вони досягли прогресу в навчанні і що потрібно вдосконалити. У статті також зазначається, що тести повинні відповідати критеріям, які повинен знати викладач, щоб розробити обґрунтований, практичний і надійний тест. Стаття вказує на тісний зв’язок між тестуванням, аналізом та оцінюванням. Вона також показує, що тестування для формувального оцінювання прогресу і досягнень учнів зазвичай проводиться таким чином, щоб не викликати в учнів тривоги і є продуктивним не тільки для контролю, але й для навчання. У статті зазначається, що тест є найкращим способом оцінити поточний рівень компетентності, досягнутий студентами. Описано типи тестів та їхні характеристики.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64386
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 33 Том 1 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESTS ARE VALID AND RELIABLE MEASURES.pdf305.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.