Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64458
Title: | Правове виховання дітей у початковій школі |
Authors: | Попадич, Олена Олександрівна Попадич, Богдан Тарасович |
Keywords: | Правове виховання, початкова школа, учні, права дитини, правова компетентність дитини |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Редакційно-видавничий відділ ДВНЗ «УжНУ» |
Citation: | Попадич О., Попадич Б. Правове виховання дітей у початковій школі: навчально-методичні рекомендації для здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня галузі знань галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 013 Початкова освіта освітньої програми «Початкова освіта». Ужгород, Редакційно-видавничий відділ ДВНЗ «УжНУ». 2024. 98 с. |
Abstract: | Концепцією Нової української школи визначено, що в сучасних умовах суспільству необхідний і якісно новий учитель. Окреслені вимоги до кваліфікації вчителя початкової школи надзвичайно важливі для усвідомлення особистої готовності впроваджувати інтегроване навчання, встановлювати зв’язки поміж наявними знаннями та методами вирішення фахових проблем, формувати внутрішню мотивацію до якісної реалізації своєї фахової діяльності й ставлення до фаху як до цінності, яка допоможе стати високоякісним педагогом. Завдяки окресленій тенденції освітній процес переорієнтовується на гуманістичні цінності, розкриття креативних можливостей індивіда, узгоджуючи систему підготовки майбутніх учителів молодшої школи з міжнародними освітніми стандартами. Відтак школі потрібні творчі вчителі, які вміють працювати з людьми, з колективом, глибоко розуміють і знають свою роль у суспільстві, вміють використовувати набуті знання, вміння та навички на практиці, тобто вчителі професійно компетентні. Багатопрофільність професійної діяльності вчителя початкових класів передбачає його готовність до викладання знань з декількох дисциплін як в урочній, так і в позаурочній діяльності. Зокрема, вчитель повинен володіти правовими знаннями, які не входять в основний перелік дисциплін початкової школи, а передбачають курси за вибором. Правова компетентність слугує для креативного застосування та реалізації хисту особистості майбутнього вчителя початкових класів, тож її формування повинно охоплювати суб’єктивні засади, коли студент із об’єкта навчання, виховання та фахової освіти переходить у найвищу цінність, тобто стає суб’єктом. Результат упровадження компетентнісного підходу за фахової підготовки майбутнього вчителя початкової школи – неодмінно формування компетентного фахівця, спроможного за будь-яких умов вирішувати професійні проблеми та виконувати завдання різної складності на належному рівні, вирішувати й відповідати за власні рішення, весь час удосконалюватися. Таким чином, майбутні вчителі початкової школи мають розуміти, що правознавство треба реалізувати на основі знань, умінь і навичок, які учні отримали в дошкільних закладах, у родині. Тож основне завдання педагога – сприяти інтеграції вже здобутих знань учнів молодшої школи у зміст інших дисциплін (математика, читання, праця, природознавство). Позаяк саме в дитинстві набуваються базові життєві знання, навички, формуються процеси розуміння, усвідомлення особистого життєвого досвіду та довкілля. Учні поринають у світ основ правової грамотності, внаслідок чого формується якісно нове правове мислення на основі пізнання юридичних норм життєдіяльності в суспільстві, з’являється основа для майбутнього опанування правовими дисциплінами в основній та старшій школах. |
Type: | Text |
Publication type: | Методичні рекомендації |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64458 |
Appears in Collections: | Навчально-методичні видання кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Методичка_Правове виховання_Бакалаври_Попадич_24-25-2.pdf | 3.96 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.