Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64513
Title: The concept and specifics of self-organization bodies of the population
Other Titles: Поняття та специфіка органів самоорганізації населення
Authors: Tytykalo, R.
Keywords: публічна влада, механізм держави, місцеве самоврядування, публічно-правова сфера, публічне адміністрування, органи самоорганізації населення, територіальна громада, public power, state mechanism, local self-government, public-legal sphere, public administration, bodies of self-organization of the population, territorial community
Issue Date: 2023
Citation: Tytykalo R. The concept and specifics of self-organization bodies of the population/ R. Tytykalo //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №3. – P. 318-322 – Бібліогр.: p. 322 (3 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/284742/278827
Abstract: У розрізі реалізації власних та делегованих повноважень керівником органу самоорганізації населення жителів певної території актуальним питанням залишається необхідність чіткого розмежування повноважень органів самоорганізації населення регіонального, субрегіонального та базового рівнів. Адже такі повноваження в частині розподілу коштів та фінансуванні програм дублюються. Знову ж таки, виникає питання: яким чином власні та делеговані повноваження передати від голів рад? Який механізм такої передачі? Нажаль, на сьогоднішній день, дані процедури не визначені лише в Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що делегування повноважень ради може відбуватися на її засіданні шляхом голосування.Зазначається, що фінансування діяльності органів самоорганізації населення здійснюється на засадах співфінансування. В той же час, акцентуємо увагу, що левовою частиною фінансування є все ж таки, ті фінанси, які виділяються з місцевого бюджету, що ускладнює фінансову самостійність досліджуваного суб’єкта та вільність у виборі статей витрат та першочергових проектів розвитку, а також при прийнятті рішення та його подальшій реалізації по направленню джерел фінансування на першочергові та планові потреби відповідної території за територіальним принципом.Визначено, що органи самоорганізації населення – це самостійний інститут місцевого самоврядування, діяльність якого спрямована на побудову ефективного та розвинутого громадського середовища в межах визначеної межами адміністративно-територіальної одиниці самостійно жителями та їх представниками для підвищення якості життя, надання житлово-комунальних та інших послуг, покращення стану соціально-культурного, інфраструктурного розвитку території та прийняття активної участі в співпроєктуванні програм розвитку.Особливості органів самоорганізації населення: 1) є інструментом місцевої демократії; 2) беруть активну участь в реалізації реформи децентралізації та доступу до ресурсів; 3) забезпечують контроль та якість послуг для жителів відповідної одиниці; 4) перебувають у постійному та тісному взаємозв’язку з сільськими, селищними та міськими радами; 5) максимально враховують потреби місцевої спільноти та відстоюють їх при співпраці з органами публічної влади; 6) сприяють активнішому вирішенню локальних проблем та сприяють розвитку даної території.
Undoubtedly, when solving the issue of early termination of the powers of the body of self-organization of the population, it will be necessary to be guided by the basic law, but the existence of a situation in which one legislative act defines some grounds, and another provides a broader list, in our opinion, creates problems of violation of legal technique when solving this issue. In our opinion, these grounds should be either identical, or in the matter of regulating the administrative-legal status of self-organization bodies, the Law of Ukraine «On Local Self-Government in Ukraine», in terms of early termination of powers, should contain blanket norms. At the same time, the legislator must in any case settle this issue in order to avoid double interpretation of this provision.Therefore, the bodies of self-organization of the population are an independent institution of local self-government, the activity of which is aimed at building an effective and developed public environment within the boundaries of the defined administrative-territorial unit independently by residents and their representatives to improve the quality of life, provide housing and communal and other services, improve the state socio-cultural, infrastructural development of the territory and acceptance of active participation in the co-design of development programs. Peculiarities of self-organization bodies: 1) they are a tool of local democracy; 2) take an active part in the implementation of the reform of decentralization and access to resources; 3) ensure control and quality of services for residents of the respective unit; 4) are in permanent and close relationship with village, settlement and city councils; 5) maximally take into account the needs of the local community and defend them in cooperation with public authorities; 6) contribute to a more active solution of local problems and contribute to the development of this territory.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64513
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 3 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
284742-Текст статті-656471-1-10-20230715.pdf223.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.