Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64539
Title: Тоталітарне сектантство і пошук свободи в документальній та художній творчості Х. Муракамі
Other Titles: Totalitarian sectarianism and the search of freedom in documentary and fiction by H. Murakami
Authors: Москальов, Д. П.
Комісаров, К. Ю.
Семеніст, І. В.
Keywords: Муракамі, Підземка, 1Q84, Аум, творчість, свобода, Murakami, Underground, 1Q84, Aum, freedom, creativity
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Москальов, Д. П. Тоталітарне сектантство і пошук свободи в документальній та художній творчості Х. Муракамі / Д. П. Москальов, К. Ю. Комісаров, І. В. Семеніст // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 33. – С. 193–198. – Бібліогр.: с. 198 (12 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/33/part_2/36.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: В статті робиться спроба проаналізувати твори Х. Муракамі, які безпосередньо присвячені сектантській діяльності в Японії. Позиція автора в документальних творах «Підземка» та «Край обітований» суперечить загальноприйнятій позиції як по відношенню до теракту в Токіо в 1995 році, так і до діяльності секти «Аум Сінрікьо» загалом. Х. Муракамі піддає суттєвій критиці примітивну структуру ЗМІ, де було використано «класичне протиставлення «(безликого) здорового народу» проти «негідників з зірваної маскою». Одним зі своїх завдань він також ставить розмиття кордону між «вони» і «ми», руйнування ярликів про гарну чи погану сторону події, адже як показав аналіз діалогів з адептами, у наслідку постраждало обидві сторони. Муракамі зберігаючи неупередженість, намагається пояснити, що «вони» і «ми» є частиною однієї і тієї ж соціальної структури. Він вказує, що коріння будь-якої «внутрішньої» трагедії слід шукати в першу чергу в суспільстві, в якому ця трагедія сталася. В той же час сектантство Х. Муракамі оцінює як територію несвободи, де відбувається втрата власного «я». Відштовхуючись від реальних фактів діяльності сект у Японії, у трилогії «1Q84» автор зосереджується не на історії, ідеології чи вчинках вигаданої секти, а робить її фоном, акцентуючи увагу не на сектантстві чи культі особистості лідера, а на протистоянні принципу несвободи і смерті принципу свободи і життя, тобто сектантство Х. Муракамі розуміє як один з проявів тотального зла в сучасному світі. Сектанти в трилогії використовуються як пасивні носії чужої незрозумілої фантастичної волі, якій протиставляється спроба не впустити в себе чужорідне і намагання героїв вистрибнути зі спотвореної реальності. Основним механізмом блокування чужого постає художня творчість, а саме – створення роману, який відкриває і уособлює свободу особистості. Так само як і творчість, ключову роль Х. Муракамі відводить коханню, яке, власне, як і творчість, здатна долати неможливе і вести до перемоги над тотальним хаосом та підпорядкуванням чужій волі.
The article attempts to analyze the works of H. Murakami, which are directly devoted to sectarian activities in Japan. The position of the author in the documentary works «Undeground» and «The Place that was promised» contradicts the generally accepted position both in relation to the terrorist attack in Tokyo in 1995 and to the activities of the «Aum Shinrikyo » sect in general. H. Murakami severely criticizes the primitive structure of mass media, where the classic opposition of (faceless) healthy people against scoundrels with a torn mask was used. He also sets one of his tasks, the blurring of the border between «them» and «us», the destruction of labels about the good or bad side of the event, because as the analysis of the dialogues with the adepts showed, both sides suffered as a result. H. Murakami, maintaining impartiality, tries to explain that «they» and «us» are part of the same social structure. He points out that the roots of any «internal» tragedy should be sought first of all in the society in which this tragedy occurred. At the same time, sectarianism remains for H. Murakami in the realm of unfreedom, where the loss of one’s own «I» occurs. Based on the real facts of the activities of sects in Japan, in the trilogy «1Q84» Haruki Murakami does not focus on the history, ideology or actions of the fictional sect, but makes it the background, focusing not on sectarianism or the cult of the personality of the leader, but on the opposition to the principle of non-freedom and the death of the principle freedom and life. Sectarians are used as passive carriers of someone else’s incomprehensible fantastic will, which is contrasted with an attempt not to let in something alien and the heroes’ efforts to jump out of a distorted reality. Artistic creativity appears as the main mechanism of blocking someone else, namely, the creation of a novel that reveals and personifies the freedom of the individual. Just like creativity, H. Murakami assigns a key role to love, which, in fact, like creativity, is able to overcome the impossible and lead to victory over total chaos and submission to someone else’s will.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64539
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 33 Том 2 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ТОТАЛІТАРНЕ СЕКТАНТСТВО І ПОШУК СВОБОДИ.pdf320.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.