Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64665
Назва: Сonstitutional and legal regulation of the limitation of the right to education during a state of emergency in EU member states
Інші назви: Конституційно-правове регулювання обмеження права людини на освіту в умовах надзвичайного стану в державах-учасницях ЄС
Автори: Karapetian, A. R.
Ключові слова: права людини, право на освіту, конституційно-правове регулювання, обмеження прав людини, надзвичайний стан, держави-учасниці ЄС, human rights, the right to education, constitutional and legal regulation, restrictions on human rights, state of emergency, EU member states
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Karapetian A. R. Сonstitutional and legal regulation of the limitation of the right to education during a state of emergency in EU member states/ A. R. Karapetian//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №5. – P. 134-138 – Бібліогр.: p. 137-138 (24 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/290541/284140
Короткий огляд (реферат): Вказується, освіта є запорукою сталого розвитку людства. Дотримання та захист права людини на освіту є важливою та актуальною проблемою для світової спільноти, яка докладає максимум зусиль у цій сфері. Право на освіту є гарантією реалізації ряду інших суб’єктивних юридичних прав. В даний час склалася система основних прав і свобод людини, які взаємопов’язані і гармонують між собою. Це сприяє нормальній життєдіяльності людства, прогресивному розвитку суспільства. Закріплене міжнародним правом право кожного на освіту при його реалі-зації на практиці не повинно завдавати шкоди правам і свободам інших осіб, іншим охороню-ваним законом інтересам особи, суспільства і держави. Для цього держави змушені за певних умов обмежувати право на освіту за допомогою міжнародно-правових та внутрішньоправових засобів.Зокрема, у сучасному світі виникла глобальна загроза для людства – агресія Росії. Російська Федерація веде повномасштабну війну на території України, окупувала частину території України, Молдови, Грузії, намагалася розпочати військові дії в Казахстані, Азербайджані. І тут на перший план виходить питання обґрунтованого та необхідного обмеження права людини на освіту в умовах надзвичайного чи воєнного стану.Акцентовано увагу на концепції правової держави адже одна з її ознак - визнання природного характеру прав і свобод людини. Проаналі-зовано конституції Іспанії, Нідерландів, ФРГ та інших держав. Виявлено три способи конституційно-правового регулювання обмеження прав і свобод в умовах надзвичайного стану. Встановлено, що в конституціях Іспанії, Нідерландів, ФРГ закріплено права людини, які можуть бути обмежені в умовах надзвичайного стану чи стану оборони, але право на освіту в цей перелік не входить. Другий спосіб регулювання обмеження прав і свобод в умовах надзвичайного стану полягає в тому, що перераховуються тільки ті права, які ні в якому разі обмежувати не мож-на (Португалія). Перелік прав, які можна обмежити, залишається відкритим. Право на освіту в перелік прав, які не можуть бути обмежені – не входить. Третій спосіб регулювання обмежень – в конституції закріплено норми, відповідно до яких під час надзвичайного стану обмеження прав людини можливі, але не встановлює перелік цих прав – йде відсилка до спеціального закону, який розвиває положення конституції. Висоновується, що найбільш таким, що відповідає концепції правової держави, є перший спосіб: закріплення вичерпного переліку тих прав і свобод, які можна обмежити.
Education is the key to the sustainable development of mankind [1; 2]. Observance and protection of the human right to education is an important and urgent issue for the world community, which makes maximum efforts in this area [3]. The right to education is a guarantee of the realization of a number of other subjective legal rights. Currently, a system of basic human rights and freedoms has developed, which are interconnected and in harmony with each other. This contributes to the normal functioning of humanity, the progressive development of society [4; 5].Everyone’s right to education, enshrined in international law, in the course of their implementation in practice should not harm the rights and freedoms of other persons, as well as other legally protected interests of the individual, society and the state. For this purpose, states are forced to limit the right to education under certain conditions with the help of international legal and domestic legal means. In particular, a global threat to humanity has arisen in the modern world – Russia’s aggression. The Russian federation is waging a full-scale war on the territory of Ukraine, occupied part of the territory of Ukraine, Moldova, Georgia, tried to start military operations in Kazakhstan, Azerbaijan. And here the issue of reasonable and necessary restriction of the human right to education in the conditions of a state of emergency or war comes to the fore.Attention is focused on the concept of the rule of law, because one of its features is the recognition of the natural nature of human rights and freedoms. The constitutions of Spain, the Netherlands, Germany and other states were analyzed. Three methods of constitutional and legal regulation of the restriction of rights and freedoms in the state of emergency have been identified. It has been established that the constitutions of Spain, the Netherlands, and the Federal Republic of Germany enshrine human rights, which may be restricted under conditions of a state of emergency or a state of defense, but the right to education is not included in this list. The second way of regulating the limitation of rights and freedoms in the state of emergency is that only those rights that cannot be limited in any way are listed (Portugal). The list of rights that can be limited remains open. The right to education is not included in the list of rights that cannot be limited. The third way of regulation of restrictions - the constitution enshrines norms according to which restrictions on human rights are possible during a state of emergency, but does not establish a list of these rights - there is a reference to a special law that develops the provisions of the constitution.It is concluded that the first method is the most consistent with the concept of the rule of law: establishing an exhaustive list of those rights and freedoms that can be limited.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64665
ISSN: 2788-6018
Розташовується у зібраннях:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5 2023

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
290541-Текст статті-670987-1-10-20231107.pdf259.07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.