Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorТимчик, Марина Павлівна-
dc.date.accessioned2024-09-01T10:37:39Z-
dc.date.available2024-09-01T10:37:39Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationТимчик М. Виховний компонент педагогіки Олександра Духновича. Науковий журнал. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. Вип. 15. Том І. С. 49–56.uk
dc.identifier.issn2663-6085-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-15-1-10-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793-
dc.description.abstractСтаття присвячена аналізу малодослідженої в історико-педагогічній літературі проблеми – внеску визначного педагога Олександра Духновича в теорію і практику національного виховання. Розкрито основні концептуальні положення, на яких ґрунтується виховна концепція О. Духновича, її зміст, методи та принципи виховання – народності, природовідповідності, культуровідповідності. Виокремлено низку методів і засобів, які О. Духнович радив використовувати у національному вихованні: рідну мову як найважливіший засіб виховання патріотизму, історію як «вчительку життя», усну народну творчість, традиції й обряди, бесіду, приклад, переконання, заохочення, педагогічну вимогу, спілкування з духовним наставником, вивчення Біблії, виховання «страху Божого», віри, надії, любові, таїнства, молитву, участь у церковних службах та ін. Сформульовано кінцеву мету виховання – виховання людини на славу Бога і на користь Батьківщині. Схарактеризовано О. Духновича як типового представника релігійного духу українства і доведено, що домінантними напрямами в його концепції національного виховання є морально-релігійне і патріотичне виховання. Визначено низку християнських чеснот, на які повинні орієнтуватися вчителі та наставники у формуванні виховного ідеалу. На основі докладного студіювання різножанрової творчості О. Духновича визначено і схарактеризовано принципи і духовні цілі, що лежать в основі його духовної педагогіки – принцип любові, христоцентричність, виконання заповідей Христа, ґрунтовне вивчення духовної та культурної спадщини рідного краю. Наголошено на педагогічній цінності й актуальності виховних ідей і настанов О. Духновича на сучасному етапі національного відродження українського народу. Стверджено, що сучасна українська школа повинна виховувати молодь в національно-релігійному дусі; домінантою має бути служіння Богові й Батьківщині, як учив ще в XIX ст. духовний наставник Олександр Духновича.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk
dc.relation.ispartofseriesІнноваційна педагогіка. Вип. 15. Том І.;-
dc.subjectвиховання, виховна концепція О. Духновича, принципи виховання, патріотичне виховання, морально-релігійне вихованняuk
dc.titleВиховний компонент педагогіки Олександра Духновича.uk
dc.title.alternativeEDUCATIONAL COMPONENT OF ALEXANDER DUKHNOVYCH’S PEDAGOGYuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Тимчик М. Виховний компонент.pdf183.1 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.