Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Тимчик, Марина Павлівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-01T10:37:39Z | - |
dc.date.available | 2024-09-01T10:37:39Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Тимчик М. Виховний компонент педагогіки Олександра Духновича. Науковий журнал. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. Вип. 15. Том І. С. 49–56. | uk |
dc.identifier.issn | 2663-6085 | - |
dc.identifier.other | https://doi.org/10.32843/2663-6085- 2019-15-1-10 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу малодослідженої в історико-педагогічній літературі проблеми – внеску визначного педагога Олександра Духновича в теорію і практику національного виховання. Розкрито основні концептуальні положення, на яких ґрунтується виховна концепція О. Духновича, її зміст, методи та принципи виховання – народності, природовідповідності, культуровідповідності. Виокремлено низку методів і засобів, які О. Духнович радив використовувати у національному вихованні: рідну мову як найважливіший засіб виховання патріотизму, історію як «вчительку життя», усну народну творчість, традиції й обряди, бесіду, приклад, переконання, заохочення, педагогічну вимогу, спілкування з духовним наставником, вивчення Біблії, виховання «страху Божого», віри, надії, любові, таїнства, молитву, участь у церковних службах та ін. Сформульовано кінцеву мету виховання – виховання людини на славу Бога і на користь Батьківщині. Схарактеризовано О. Духновича як типового представника релігійного духу українства і доведено, що домінантними напрямами в його концепції національного виховання є морально-релігійне і патріотичне виховання. Визначено низку християнських чеснот, на які повинні орієнтуватися вчителі та наставники у формуванні виховного ідеалу. На основі докладного студіювання різножанрової творчості О. Духновича визначено і схарактеризовано принципи і духовні цілі, що лежать в основі його духовної педагогіки – принцип любові, христоцентричність, виконання заповідей Христа, ґрунтовне вивчення духовної та культурної спадщини рідного краю. Наголошено на педагогічній цінності й актуальності виховних ідей і настанов О. Духновича на сучасному етапі національного відродження українського народу. Стверджено, що сучасна українська школа повинна виховувати молодь в національно-релігійному дусі; домінантою має бути служіння Богові й Батьківщині, як учив ще в XIX ст. духовний наставник Олександр Духновича. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.relation.ispartofseries | Інноваційна педагогіка. Вип. 15. Том І.; | - |
dc.subject | виховання, виховна концепція О. Духновича, принципи виховання, патріотичне виховання, морально-релігійне виховання | uk |
dc.title | Виховний компонент педагогіки Олександра Духновича. | uk |
dc.title.alternative | EDUCATIONAL COMPONENT OF ALEXANDER DUKHNOVYCH’S PEDAGOGY | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри іноземних мов |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Тимчик М. Виховний компонент.pdf | 183.1 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.