Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793
Назва: Виховний компонент педагогіки Олександра Духновича.
Інші назви: EDUCATIONAL COMPONENT OF ALEXANDER DUKHNOVYCH’S PEDAGOGY
Автори: Тимчик, Марина Павлівна
Ключові слова: виховання, виховна концепція О. Духновича, принципи виховання, патріотичне виховання, морально-релігійне виховання
Дата публікації: 2019
Видавництво: ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Бібліографічний опис: Тимчик М. Виховний компонент педагогіки Олександра Духновича. Науковий журнал. Інноваційна педагогіка. Одеса : ПУ Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2019. Вип. 15. Том І. С. 49–56.
Серія/номер: Інноваційна педагогіка. Вип. 15. Том І.;
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена аналізу малодослідженої в історико-педагогічній літературі проблеми – внеску визначного педагога Олександра Духновича в теорію і практику національного виховання. Розкрито основні концептуальні положення, на яких ґрунтується виховна концепція О. Духновича, її зміст, методи та принципи виховання – народності, природовідповідності, культуровідповідності. Виокремлено низку методів і засобів, які О. Духнович радив використовувати у національному вихованні: рідну мову як найважливіший засіб виховання патріотизму, історію як «вчительку життя», усну народну творчість, традиції й обряди, бесіду, приклад, переконання, заохочення, педагогічну вимогу, спілкування з духовним наставником, вивчення Біблії, виховання «страху Божого», віри, надії, любові, таїнства, молитву, участь у церковних службах та ін. Сформульовано кінцеву мету виховання – виховання людини на славу Бога і на користь Батьківщині. Схарактеризовано О. Духновича як типового представника релігійного духу українства і доведено, що домінантними напрямами в його концепції національного виховання є морально-релігійне і патріотичне виховання. Визначено низку християнських чеснот, на які повинні орієнтуватися вчителі та наставники у формуванні виховного ідеалу. На основі докладного студіювання різножанрової творчості О. Духновича визначено і схарактеризовано принципи і духовні цілі, що лежать в основі його духовної педагогіки – принцип любові, христоцентричність, виконання заповідей Христа, ґрунтовне вивчення духовної та культурної спадщини рідного краю. Наголошено на педагогічній цінності й актуальності виховних ідей і настанов О. Духновича на сучасному етапі національного відродження українського народу. Стверджено, що сучасна українська школа повинна виховувати молодь в національно-релігійному дусі; домінантою має бути служіння Богові й Батьківщині, як учив ще в XIX ст. духовний наставник Олександр Духновича.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64793
ISSN: 2663-6085
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Тимчик М. Виховний компонент.pdf183.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.