Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64954
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПалько, Тетяна Василівна-
dc.date.accessioned2024-09-06T07:59:36Z-
dc.date.available2024-09-06T07:59:36Z-
dc.date.issued2024-07-
dc.identifier.citationПалько Т.В. (2024). Вплив соціальної дезадаптованості на суїцидальну поведінку підлітків. «Перспективи та інновації науки». Серія «Психологія» (Категорія Б). Випуск № № 7(41) 2024. Київ. С.809-823 https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-7(41)-809-823uk
dc.identifier.issn2786-4952 Online-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64954-
dc.description.abstractПроблематика соціальної дезадаптованості як основного соціально-психологічного чинника суїцидальної поведінки підлітків в Україні є актуальною, оскільки згідно з проведеним аналізом підліткових самогубств відзначається досить сумна статистика, яка підкріплюється тим, що підлітки, які зважилися на самогубство, часто зовні добре соціалізовані: вони виконують всі соціальні правила, норми, у закладі виглядають цілком адаптованими. Рівень успішності адаптації протягом усього періоду шкільного життя відзначається на підвищенні чи зниженні схильності до суїцидальної поведінки. Найбільш інформативним індикатором труднощів у шкільній адаптації є зниження рівня успішності навчання школярів, а також навчальної активності. Не менш важливим показником дезадаптації підлітків є порушення загальноприйнятих, у тому числі й шкільних, норм та правил поведінки, що пов’язане передусім зі значним зниженням контролю за дітьми як вчителів, так і батьків, а також зі вступом до кризового підліткового віку. При цьому змінюється провідна діяльність дитини. Навчання відходить на другий план, уступаючи місце спілкуванню з однолітками. Також важливе місце у процесі соціальної адаптивності займає мотивація як рушійна сила поведінки підлітка, що спрямовує його діяльність і активність. Саме від рівня сформованості мотиваційної сфери багато в чому залежить успішність адаптації протягом усього періоду шкільного навчання, а це в свою чергу відзначиться на підвищенні чи зниженні схильності до суїцидальної поведінки. Проведене нами дослідження може стати корисним у попередженні суїцидальної поведінки підлітків для практичних психологів, педагогів, батьків, здобувачів освіти різного віку, оскільки показує залежність схильності від рівня адаптації, пов'язаної з порушенням соціалізації, конфліктів з сім'єю, найчастіше обумовлених неприйняттям системи цінностей.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи»uk
dc.subjectсуїцид, підліток, суїцидальна поведінка, соціальна адаптованість/дезадаптованістьuk
dc.titleВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ДЕЗАДАПТОВАНОСТІ НА СУЇЦИДАЛЬНУ ПОВЕДІНКУ ПІДЛІТКІВuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Вплив соціальної дезадаптованості....pdf345.68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.