Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64954
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Палько, Тетяна Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-09-06T07:59:36Z | - |
dc.date.available | 2024-09-06T07:59:36Z | - |
dc.date.issued | 2024-07 | - |
dc.identifier.citation | Палько Т.В. (2024). Вплив соціальної дезадаптованості на суїцидальну поведінку підлітків. «Перспективи та інновації науки». Серія «Психологія» (Категорія Б). Випуск № № 7(41) 2024. Київ. С.809-823 https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-7(41)-809-823 | uk |
dc.identifier.issn | 2786-4952 Online | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64954 | - |
dc.description.abstract | Проблематика соціальної дезадаптованості як основного соціально-психологічного чинника суїцидальної поведінки підлітків в Україні є актуальною, оскільки згідно з проведеним аналізом підліткових самогубств відзначається досить сумна статистика, яка підкріплюється тим, що підлітки, які зважилися на самогубство, часто зовні добре соціалізовані: вони виконують всі соціальні правила, норми, у закладі виглядають цілком адаптованими. Рівень успішності адаптації протягом усього періоду шкільного життя відзначається на підвищенні чи зниженні схильності до суїцидальної поведінки. Найбільш інформативним індикатором труднощів у шкільній адаптації є зниження рівня успішності навчання школярів, а також навчальної активності. Не менш важливим показником дезадаптації підлітків є порушення загальноприйнятих, у тому числі й шкільних, норм та правил поведінки, що пов’язане передусім зі значним зниженням контролю за дітьми як вчителів, так і батьків, а також зі вступом до кризового підліткового віку. При цьому змінюється провідна діяльність дитини. Навчання відходить на другий план, уступаючи місце спілкуванню з однолітками. Також важливе місце у процесі соціальної адаптивності займає мотивація як рушійна сила поведінки підлітка, що спрямовує його діяльність і активність. Саме від рівня сформованості мотиваційної сфери багато в чому залежить успішність адаптації протягом усього періоду шкільного навчання, а це в свою чергу відзначиться на підвищенні чи зниженні схильності до суїцидальної поведінки. Проведене нами дослідження може стати корисним у попередженні суїцидальної поведінки підлітків для практичних психологів, педагогів, батьків, здобувачів освіти різного віку, оскільки показує залежність схильності від рівня адаптації, пов'язаної з порушенням соціалізації, конфліктів з сім'єю, найчастіше обумовлених неприйняттям системи цінностей. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Видавнича група «Наукові перспективи» | uk |
dc.subject | суїцид, підліток, суїцидальна поведінка, соціальна адаптованість/дезадаптованість | uk |
dc.title | ВПЛИВ СОЦІАЛЬНОЇ ДЕЗАДАПТОВАНОСТІ НА СУЇЦИДАЛЬНУ ПОВЕДІНКУ ПІДЛІТКІВ | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри наук про здоров’я |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Вплив соціальної дезадаптованості....pdf | 345.68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.