Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64961
Title: Правовий статус керівника закладу охорони здоров’я
Other Titles: Legal status of the head of the health care institution
Authors: Пристая, М.
Keywords: адміністративно-правовий статус, права та обов’язки керівника, державний заклад охорони здоров’я, комунальний заклад охорони здоров’я, administrative and legal status, rights and duties of the head, state health care institution, communal health care institution
Issue Date: 2023
Citation: Пристая М. Правовий статус керівника закладу охорони здоров’я/М. Пристая //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №5. – С. 379-384 – Бібліогр.: с. 384 (13 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/290724/284355
Abstract: У статті досліджено адміністративно-правовий статус керівника закладу охорони здоров’я. Проаналізовано зміст поняття та теоретичні положення правового статусу, визначено його види. Визначено, що правовий статус керівника закладу охорони здоров’я може вважатися спеціальним правовим статусом, що з одного боку, зумовлює, що таким статусом володіють усі керівники закладів охорони здоров’я, а не конкретно визначений. А з іншого боку, це означає, що спеціальний правовий статус регулюється нормами різних галузей права, а не тільки якоїсь однієї. Проте відмінності у правовому статусі керівників державних та комунальних закладів охорони здоров’я і керівників приватних закладів зумовлюють висновок, що їх правовий статус характеризується тільки індивідуальними рисами. Встановлено, що до основних спеціальних актів, що визначають правовий статус керівника закладу охорони здоров’я, належать Основи законодавства України про охорону здоров’я, Постанова КМУ Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, а також Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Зроблено висновок, що права та обов’язки керівника державного та комунального закладу охорони здоров’я характеризуються подібністю до повноважень адміністративного органу. Право керівників таких закладів не реалізується аналогічно до того, як реалізується право фізичної особи, а саме, на основі свободи вільного вибору, а на виконання завдань та функцій керівника. Тобто варіативності у виборі поведінки менше. Стосовно приватних закладів охорони здоров’я, то відсутність типового договору, затвердженого урядовим актом, зумовлює більшу варіативність у визначенні як прав та обов’язків керівника, так і самої структури управління закладом.
The article examines the administrative and legal status of the head of a health care institution. The content of the concept and theoretical provisions of legal status are analyzed, its types are defined.It was determined that the legal status of the head of a health care facility can be considered a special legal status, which, on the one hand, means that all heads of health care facilities have this status, and not a specific one. And on the other hand, this means that the special legal status is regulated by the norms of various branches of law, and not just one. However, differences in the legal status of managers of state and communal health care institutions and managers of private institutions lead to the conclusion that their legal status is characterized only by individual features.It has been established that the main special acts that determine the legal status of the head of a health care institution include the Fundamentals of Ukrainian legislation on health care, the Resolution of the CMU on approving the Procedure for concluding a contract with the head of a state, communal health care institution and standard contract forms with the head of the state, communal health care institution, as well as the Directory of the qualification characteristics of employees’ professions. It was concluded that the rights and responsibilities of the head of a state and communal health care institution are characterized by similarity to the powers of an administrative body. The right of managers of such institutions is not exercised in the same way as the right of an individual is exercised, namely, on the basis of freedom of free choice, but on the performance of tasks and functions of the manager. That is, there is less variability in the choice of behavior. With regard to private health care institutions, the absence of a standard contract approved by a government act leads to greater variability in determining both the rights and duties of the manager, as well as the institution’s management structure itself.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64961
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
290724-Текст статті-671546-1-10-20231112.pdf300.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.