Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65163
Title: Власні назви у фразеологізмах німецької мови
Other Titles: Proper names in German phraseologisms
Authors: Гаврилова, І. М.
Keywords: фразеологія, фразеологізм, власні назви, антропоніми, топоніми, phraseology, phraseology, proper names, anthroponyms, toponyms
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Гаврилова, І. М. Власні назви у фразеологізмах німецької мови / І. М. Гаврилова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 1, вип. 34. – С. 54–57. – Бібліогр.: с. 57 (19 назва); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_1/11.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: В статті розглянута загальна характеристика фразеологізмів у німецькій мові, які стають все більш важливим аспектом лінгвістичних розвідок і вивчення мови взагалі. Фразеологізми, як стійкі комбінації слів, мають унікальне значення, їх виникнення зумовлено культурними, історичними та соціальними чинниками. У центрі уваги фразеології лежить ідіоматичний характер виразів, що виникає внаслідок взаємодії мови з культурним та соціальним оточенням. Фразеологізм, як структурно-семантична мовна одиниця, характеризується цілісністю значення. Фразеологізми з власними назвами у німецькій мові займають особливо важливе місце. Ці вирази за допомогою метафор, алегорій та образних значень, не лише збагачують мовлення, але й передають емоційні, культурні та історичні аспекти німецькомовного суспільства. Фразеологізми з власними назвами такі, як антропоніми, топоніми та інш. роблять мовлення більш виразним, відображають особливості країни, народу та культури, розкривають спосіб сприйняття світу носіями мови через їх історичну спадщину. Географічні або топонімічні фразеологізми часто пов’язані з важливими історичними подіями, культурними традиціями або природними особливостями певного регіону. Біографічні або номенклатурні вирази відображають вплив видатних особистостей на культуру та світосприйняття. Культурно-історичні репрезентації зберігають пам’ять про важливі події та періоди і відображають важливість історії в мовних репрезентаціях. Брендові та корпоративні вирази зазначають вплив сучасної комерційної культури та бізнесу на мовні вирази. Виникнення літнратурних або художні фразеологізмів повязано із впливом високої культури і творчості на формування мовних конструкцій. Дослідження фразеологічних одиниць відкриває можливості для аналізу семантичних, структурних та ідіоматичних аспектів мовного виразництва. Врахування мовно-стильових та контекстуальних особливостей використання фразеологізмів дозволяє глибше їх розуміти та ефективніше використовувати в мовленні. У контексті сучасних тенденцій розвитку лінгвістики, зокрема в контексті взаємодії культури та мови, дослідження власних назв у німецьких фразеологічних одиницях набуває особливого значення. У порівнянні з уже відомими дослідженнями, актуальність цієї роботи визначається зверненням до природи та етимології фразеологічних одиниць, що містять власні назви, які охоплюють лінгвістичні, культурні та соціокультурні аспекти.
The article deals with the general characteristics of phraseological units in the German language, which are becoming an important aspect of linguistic researches and the study of the language in general. Phraseologisms are stable combinations of words and have a unique meaning, their emergence is determined by cultural, historical and social factors. The focus of phraseology is the idiomatic nature of expressions, which arises as a result of the interaction between language and the cultural and social environment. Phraseologisms as a structural-semantic language units are characterized by the integrity of meaning. Phraseologisms with proper names occupy a particularly important place in the German language. These expressions with the help of metaphors, allegories and figurative meanings convey emotional, cultural and historical aspects of German-speaking society. Phraseologisms with proper names such as anthroponyms, toponyms, etc. make speech more expressive, reflect the peculiarities of the country, people and culture, reveal the way speakers of the language perceive the world through their historical heritage. Geographical or toponymic idioms are often associated with important historical events, cultural traditions or natural features of a certain region. Biographical or nomenclature expressions reflect the influence of prominent personalities on culture and worldview. Cultural-historical representations preserve the memory of important events and periods and reflect the importance of history in linguistic representations. Brand and corporate expressions indicate the influence of modern commercial culture and business on language expressions. The emergence of literary or artistic idioms is connected with the influence of high culture and creativity on the formation of language constructions. The study of phraseological units opens opportunities for the analysis of semantic, structural and idiomatic aspects of language expressions. Linguistic, stylistic and contextual features in using of idioms allows to understand them more deeply and use them more effectively in speech. In the context of modern trends in the development of linguistics, in particular in the context of the interaction of culture and language, the study of proper names in German phraseological units acquires special importance. Compared to already known studies, the relevance of this work is determined by researching the nature and etymology of phraseological units containing proper names, which cover linguistic, cultural and sociocultural aspects.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65163
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 1 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВЛАСНІ НАЗВИ У ФРАЗЕОЛОГІЗМАХ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ.pdf329.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.