Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65241
Title: Використання текстоцентричного підходу до формування іноземномовних умінь студентів нефілологічних спеціальностей
Other Titles: Using the text-centered approach to the development of foreign language skills of non-philological specialties students
Authors: Черчата, Л. М.
Король, Л. Л.
Keywords: іншомовна підготовка, текстоцентричний підхід, наукова стаття, інформаційне джерело, автентичні матеріали, foreign language training, text-centered approach, scientific article, information source, authentic materials
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Черчата, Л. М. Використання текстоцентричного підходу до формування іноземномовних умінь студентів нефілологічних спеціальностей / Л. М. Черчата, Л. Л. Король // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 84–89. – Бібліогр.: с. 88–89 (12 назв); рез. англ., укр. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/16.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті розглядаються особливості використання текстоцентричного підходу до формування іноземномовних умінь студентів нефілологічних спеціальностей. Доведено, що в сучасних умовах пріоритет надається концепціям навчання іноземної мови, які орієнтовані на впровадження особистісно орієнтованого, діяльнісного, комунікативно-когнітивного та соціокультурного підходів. Акцентовано на розвитку іноземномовної комунікативної компетенції студентів, що охоплює всі її складники: мовну, мовленнєву, соціокультурну та навчально-пізнавальну компетенції. Визначено основи текстоцентричного підходу в контексті сучасної методики навчання іноземних мов. Наголошено на культурологічній та інформаційній автентичності джерела, з яким має справу студент. Особлива увага приділяється інтеграції наукових текстів у навчальний процес, що сприяє розвитку комунікативних і когнітивних навичок студентів. Наведено приклади практичних завдань, зорієнтованих на покращення лексико-граматичних знань, розуміння тексту та його інтерпретацію. Підкреслено важливість мотиваційного аспекту та індивідуалізації навчання, що забезпечують ефективність використання текстоцентричного підходу. Увага приділяється інтеграції текстів у професійно орієнтоване навчання, котре дозволяє студентам застосовувати отримані знання та набуті вміння й навички у їхній майбутній професійній діяльності. З’ясовано, що головна мета при реалізації принципу текстоцентричності в навчанні – забезпечити органічний взаємозв’язок усіх видів мовленнєвої діяльності, перетворивши текст на основу для вирішення як рецептивних, так і продуктивних завдань. Вивчено ключові етапи роботи із науковими статтями. Авторки дійшли висновку, що використання текстів у якості базового навчального матеріалу уможливлює для студентів нефілологічних спеціальностей досягнення високого рівня володіння іноземною мовою, необхідного для їхньої подальшої професійної діяльності.
The article deals with the peculiarities of using the text-centered approach to the formation of foreign language skills of non-philological specialties students. It is proved that in modern conditions, priority is given to the concepts and systems of foreign language teaching that are focused on the implementation of personality-oriented, activity-based, communicative- cognitive and socio-cultural approaches to foreign language acquisition. The main emphasis of this approach is the development of students’ foreign language communicative competence, covering all its constituent aspects: linguistic, speech, socio-cultural and educational and cognitive competences. The main advantages of this approach in the context of modern foreign language teaching methods are identified. The emphasis is placed on the cultural and informational authenticity of the source with which the student deals. Particular attention is paid to the integration of scientific texts into the learning process, which contributes to the development of students’ communicative and cognitive skills. Examples of practical tasks aimed at improving lexical and grammatical knowledge, text comprehension and interpretation are given. The importance of the motivational aspect and individualization of learning, which ensure the effectiveness of the text-centered approach, is emphasized. Attention is paid to the integration of texts into professionally oriented learning, which allows students to apply the acquired knowledge and skills in their future professional activities. It is found that the main goal in implementing the principle of text-centeredness in teaching is to involve all types of speech activities in their organic relationship, making the text the basis for solving both receptive and productive tasks. The key stages of working with scientific articles are studied. The author concludes that the use of texts as the main teaching material allows students of non-philological specialties to achieve a high level of foreign language proficiency necessary for their professional activities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65241
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 2 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВИКОРИСТАННЯ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНОГО ПІДХОДУ.pdf356.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.