Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65275
Назва: Ключові модальності та домінанти у жанровій модифікації послань І. Вишенського
Інші назви: Key modalities and dominants in the genre modification of the epistles of I. Vyshensky
Автори: Савенко, О. П.
Ключові слова: послання, жанр, Іван Вишенський, діалог, полеміка, стиль, message, genre, Ivan Vyshensky, dialogue, polemic, style
Дата публікації: 2024
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Савенко, О. П. Ключові модальності та домінанти у жанровій модифікації послань І. Вишенського / О. П. Савенко // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 151–155. – Бібліогр.: с. 155 (4 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/27.pdf
Серія/номер: Закарпатські філологічні студії;
Короткий огляд (реферат): У статті аналізується жанрова модифікації послань збірки «Книжка» І. Вишенського, простежуються ключові модальності: спонукальна, оцінна та емоційна, які втілюють різноманітні авторські інтенції та впливають на стильове забарвлення його творів. Їх комплексне дослідження дає змогу глибше зрозуміти ідейно-художню специфіку послань у спадщині цього видатного письменника-полеміста. У класифікації послань збірки «Книжка» І. Вишенського враховано такі принципи: тематичний – виділення послань на основі тематики, змісту та проблематики, піднятої автором; комунікативний – визначення адресата послання, характеру комунікації між автором та адресатом; стилістичний – аналіз мовно-стилістичних особливостей послань, їх риторичного та художнього оформлення; структурний – виділення композиційних та формальних ознак жанрових різновидів послань; історико-літературний – розгляд послань у контексті розвитку української літератури. Типи послань у полемічній збірці «Книжка» є індивідуальні, колективні та масові. Що демонструє широкий діапазон комунікативних стратегій І. Вишенського та охоплення різних цільових аудиторій. Індивідуальні послання характеризуються більш інтимним, персоналізованим характером та звертаються до конкретних осіб. Вони можуть містити елементи полеміки, викривання чи повчання. Колективні послання адресовані певним релігійним спільнотам, які виражають позицію та заклики до консолідованих дій. Масові послання спрямовані на широку аудиторію і мають на меті справити емоційний та ідеологічний вплив. Для них характерні риторичність, емоційність та виразність. У сукупності ці три типи послань демонструють багатогранність жанрової модифікації у творчому доробку І. Вишенського та його майстерність у використанні різноманітних художньо-публіцистичних технік, сутність яких полягає в інтеграції фактичного матеріалу з художньо-образним осмисленням дійсності, застосуванні різноманітних стилістичних прийомів, емоційної лексики, оцінних суджень, що робить художній твір більш переконливим і впливовим.
The article analyzes the genre modification of the messages of the collection “The Book” by I. Vyshensky, traces the key modalities: persuasive, evaluative and emotional, which embody various author’s intentions and influence the stylistic coloring of his works. Their comprehensive study allows for a deeper understanding of the ideological and artistic specificity of the messages in the legacy of this outstanding polemicist writer. The following principles are taken into account in the classification of the messages of the collection “The Book” by I. Vyshensky: thematic – selection of messages based on the topic, content and issues raised by the author; communicative – determination of the addressee of the message, the nature of communication between the author and the addressee; stylistic – analysis of linguistic and stylistic features of messages, their rhetorical and artistic design; structural – selection of compositional and formal features of genre types of messages; historical and literary – examination of the messages in the context of the development of Ukrainian literature. The types of messages in the polemical collection “The Book” are individual, collective and mass. Which demonstrates a wide range of I. Vyshensky communication strategies and coverage of various target audiences. Individual messages are characterized by a more intimate, personalized character and are addressed to specific individuals. They may contain elements of polemic, exposure or instruction. Collective messages are addressed to certain religious communities that express positions and calls for consolidated action. Mass messages are aimed at a wide audience and aim to make an emotional and ideological impact. They are characterized by rhetoric, emotionality and expressiveness. Taken together, these three types of messages demonstrate the versatility of genre modification in I. Vyshensky creative work and his skill in using various artistic and journalistic techniques, the essence of which is the integration of factual material with an artistic and figurative understanding of reality, the use of various stylistic techniques, emotional vocabulary, evaluative judgments, which makes a work of art more convincing and influential.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65275
ISSN: 2663-4899
Розташовується у зібраннях:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 2 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КЛЮЧОВІ МОДАЛЬНОСТІ ТА ДОМІНАНТИ.pdf299.56 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.