Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65276
Title: Наративні особливості українських бестселерів масової літератури
Other Titles: Narrative features of Ukrainian bestsellers of mass literature
Authors: Яо, Сяо Сяо
Keywords: наратив, дискурс, бестселер, масова література, інтермедіальність, сучасна українська література, narrative, discourse, bestseller, mass literature, intermediality, contemporary Ukrainian literature
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Яо, Сяо Сяо Наративні особливості українських бестселерів масової літератури / Сяо Сяо Яо // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 156–161. – Бібліогр.: с. 160–161 (19 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/28.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті аналізуються наративні особливості прозових творів української сучасної масової літератури, які стали бестселерами популярних книжкових мереж «Книгарні «Є» і Yakaboo влітку 2023-го р. Визначаються специфічні особливості художньої оповіді автора у зразках масової літератури порівняно з елітарним письменством. Досліджується творчий доробок Макса Кідрука, Андрія Сем’янківа, Євгенії Кузнєцової, Ігоря Мисяка, Маргарити Сурженко, Юрія Новодворскі, Анастасії Левкової та інших популярних письменників. Основна проблема дослідження полягає в необхідності вивчення наративної специфіки популярної масової літератури як засобів комунікації автора з читачем; чинників, який напряму впливають на сприйняття й ментальність освічених читачів-українців. Метою дослідження є аналіз основних рис наративних особливостей українських бестселерів масової літератури періоду нового історизму у порівнянні з постмодерною прозою. У висновках дослідження зазначені характерні наративні особливості популярної масової літератури, як-от: багатоплановість оповіді, застосування ефекту «множинного наратора», інтермедіальність сюжету, переосмислення концепції героїчного й антигероїчного міфу, максимальна адаптованість до читацького сприйняття. Визначається унікальність наративної специфіки масового літературного бестселера періоду нового історизму, який твориться автором не лише з художньою, а й з комерційною метою, як інтелектуальний «продукт» для читача-«споживача». Підкреслено, що композиція та інші художні особливості оповіді залежать тільки від того, що хоче передати автор своїм читачам і яких ефектів сприйняття він очікує від них. Бестселери масової літератури не є зразками «мистецтва для мистецтва», а з самого початку задумуються як комерційно успішні твори. Тому їхня наративна специфіка значною мірою диктується культурним рівнем і смаками читацької аудиторії. Читач поступово стає суб’єктом творення літературного процесу разом із письменником, що відрізняє епоху нового історизму від попереднього, постмодерного, етапу розвитку вітчизняної літератури.
The article analyzes the narrative features of prose works of Ukrainian contemporary mass literature that became bestsellers in the popular bookstore chains «Bookstore «E» and Yakaboo in the summer of 2023. The author identifies the specific features of the author’s narrative in samples of mass literature in comparison with elite writing. The works of Max Kidruk, Andriy Semyankiv, Yevheniia Kuznetsova, Ihor Mysiak, Marharyta Surzhenko, Yuriy Novodvorsky, Anastasiia Levkova, and other popular writers are studied. The main problem of the research is the need to study the narrative specifics of popular mass literature as a means of communication between the author and the reader; factors that directly affect the perception and mentality of educated Ukrainian readers. The purpose of the study is to analyze the main features of narrative features of Ukrainian bestsellers of mass literature of the period of new historicism in comparison with postmodern prose. The conclusions of the study point out the characteristic narrative features of popular mass literature, such as the multifaceted narrative, the use of the «multiple narrator» effect, the intermediality of the plot, the rethinking of the concept of heroic and anti-heroic myth, and the maximum adaptation to the reader’s perception. The author defines the uniqueness of the narrative specificity of the mass literary bestseller of the period of new historicism, which is created by the author not only for artistic but also for commercial purposes, as an intellectual «product» for the reader-consumer. It is emphasized that the composition and other artistic features of the story depend only on what the author wants to convey to his readers and what perceptual effects he expects from them. The bestsellers of mass literature are not examples of «art for art’s sake» but are initially conceived as commercially successful works. Therefore, their narrative specificity is largely dictated by the cultural level and tastes of the readership. The reader gradually becomes a subject of the literary process together with the writer, which distinguishes the era of new historicism from the previous, postmodern stage of development of national literature.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65276
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 2 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
НАРАТИВНІ ОСОБЛИВОСТІ УКРАЇНСЬКИХ БЕСТСЕЛЕРІВ.pdf377.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.