Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65306
Название: | Оцінка рівня розвитку процесів інтернаціоналізації національних систем вищої освіти на основі використання багатовимірних показників |
Другие названия: | Estimation of development level of the national higher education system internationalization processes on the basis of multidimensional indicators |
Авторы: | Булатова, О. В. Зайковський, О. С. |
Ключевые слова: | інтернаціоналізація вищої освіти, національна система вищої освіти, інтегральний індекс інтернаціоналізації національної системи вищої освіти, higher education internationalization, national higher education system, Integral internationalization index of the national higher education system |
Дата публикации: | 2019 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Булатова, О. В. Оцінка рівня розвитку процесів інтернаціоналізації національних систем вищої освіти на основі використання багатовимірних показників / О. В. Булатова, О. С. Зайковський // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2019. – Ч. 1, вип. 28. – С. 69–75. – Бібліогр.: с. 74–75 (19 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/28_1_2019ua/14.pdf |
Серия/номер: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Краткий осмотр (реферат): | У роботі запропоновано науково-методичний підхід до оцінки рівня розвитку інтернаціоналізації національних систем вищої освіти, який розвиває існуючий методичний інструментарій кількісної оцінки рівня розвитку
процесів інтернаціоналізації вищої освіти. Інтернаціоналізація як об’єктивний процес стала невід'ємною частиною змін
у вищій освіті, важливою детермінантою її розвитку та реформування. Обґрунтовано багатоаспектний характер феномену інтернаціоналізації, що об’єктивно зумовлює необхідність застосування багатовимірних оцінок, які базуються
на розрахунку комплексних, інтегральних показників розвитку національних систем вищої освіти країн. Доведено, що
в існуючих методичних підходах, що використовуються у дослідженні розвитку процесів інтернаціоналізації, спільним
є обґрунтування багатоаспектного та складного характеру самого феномена інтернаціоналізації, що об’єктивно зумовлює необхідність застосування багатовимірних оцінок. Запропонований у роботі методичний інструментарій кількісної
оцінки рівня розвитку інтернаціоналізації вищої освіти включає індекс інтернаціоналізації національної системи вищої освіти. Практичне застосування індексу дає змогу провести компаративний аналіз розвитку національних освітніх
систем, визначити особливості впливу інтернаціоналізації вищої освіти на конкурентні переваги національних систем
вищої освіти. Інтегральний індекс інтернаціоналізації національної системи вищої освіти визначено як багатовимірний
показник, який надає комплексну кількісну характеристику рівня розвитку процесів інтернаціоналізації системи вищої
освіти країни на певний момент часу. The paper proposes research and methodological approach to estimation of development level of the national higher education system internationalization processes which develops the existing methodological range of tools for quantitative estimation of development level of the national higher education system internationalization processes Internationalization as an objective process has become an integral part of changes in higher education, an important determinant for its development and reforming. The paper grounds multidimensional nature of the internationalization phenomenon which objectively necessitates the use of multidimensional estimations based on the calculation of complex and integral indicators of the national higher education systems development in different countries. It is proved that the common feature of the existing methodological approaches used to study the development of internationalization processes is the substantiation of the multidimensional and complex nature of the internationalization phenomenon itself which objectively necessitates the use of multidimensional estimations. The issue of complex quantitative estimation of internationalization processes at the international (global) level, at which not individual educational institutions but the national higher education systems of countries as a whole will be the object of analysis, remains insufficiently studied in this respect. The proposed methodological range of tools for quantitative estimation of the higher education internationalization level includes the index of national higher education system internationalization. The integral index of the national higher education system internationalization is defined as a multidimensional indicator that gives a comprehensive quantitative characteristic of the development level of the higher education system internationalization processes in the country at a certain point in time. According to the results of the study with the use of the integral internationalization index, we classified countries into groups according to the internationalization level as relating to the average group values. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65306 |
ISSN: | 2413-9971 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 28 Частина 1 - 2019 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ОЦІНКА РІВНЯ РОЗВИТКУ ПРОЦЕСІВ.pdf | 531.27 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.