Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБугріменко, Р. М.-
dc.date.accessioned2024-09-24T07:25:21Z-
dc.date.available2024-09-24T07:25:21Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationБугріменко, Р. М. Тенденції розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингу / Р. М. Бугріменко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Вип. 30. – С. 19–23. – Бібліогр.: с. 22 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/30_2020ua/5.pdfuk
dc.identifier.issn2413-9971-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65417-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано специфіку маркетингових принципів та функцій розвитку мережевих роздрібних торговельних підприємств. Запропоновано авторську інтерпретацію маркетингового управління підприємством, що забезпечує процес постійного відтворення стійких конкурентних переваг з урахуванням зовнішніх і внутрішніх змін. Розглянуто завдання маркетингового управління й інструменти їх вирішення в системі інфраструктурного маркетингу. Наведено тенденції впровадження інновацій та підвищення інноваційної активності підприємств роздрібної торгівлі для формування конкурентного потенціалу та надання споживачам стійких цінностей. Проаналізовано перелік найбільших мережевих рітейлерів на ринку роздрібної торгівлі в Україні. Запропоновано напрями розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингу.uk
dc.description.abstractAlong with the marketing approach, the use of tools for diagnosing trade infrastructure development in the process of managing a networked development of retail businesses requires the integration of marketing models and methods, marketing interactions with infrastructure entities and marketing infrastructure. Advantages of this synthetic approach for trading organizations are that it allows identifying the degree of influence of infrastructure objects on network development, most effectively forming interaction with the entities of infrastructure support and increasing the degree of adaptation of network development based on the territorial peculiarities of infrastructure. The implementation of a marketing approach in the field of retail infrastructure requires the development of its methodology and diagnostic tools for the purpose of developing and improving the holistic concept of infrastructure marketing for the development of retail enterprises. Today, retailers have to balance consumer convenience and store needs, so they must use data about the real state of retail infrastructure development, accept consumers’ willingness to pay a commission and a premium for convenient trade and delivery options; use transparent pricing strategies. In the article the specifics of marketing principles and functions of development of network retail trade enterprises are substantiated. The author’s interpretation of the marketing management of the enterprise is offered, which provides the process of constant reproduction of sustainable competitive advantages taking into account external and internal changes. The tasks of marketing management and the tools of their solution in the infrastructure marketing system are considered. The tendencies of introduction of innovations and increase of innovative activity of retail enterprises for formation of competitive potential and giving to consumers of sustainable values are resulted. The largest retailers in the retail market in Ukraine are analyzed. The directions of development of the network retail trade on the basis of infrastructure marketing are offered.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk
dc.relation.ispartofseriesМіжнародні економічні відносини та світове господарство;-
dc.subjectмережева роздрібна торгівляuk
dc.subjectмаркетинговий інструментарійuk
dc.subjectінфраструктурний маркетингuk
dc.subjectінноваціїuk
dc.subjectдискаунтер-магазиниuk
dc.subjectроздрібні торговельні підприємстваuk
dc.subjectnetwork retailuk
dc.subjectmarketing toolsuk
dc.subjectinfrastructure marketinguk
dc.subjectinnovationsuk
dc.subjectdiscount storesuk
dc.subjectretail trade enterprisesuk
dc.titleТенденції розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингуuk
dc.title.alternativeTrends in the development of network retail based on infrastructure marketinguk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 30 - 2020



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.