Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65417
Название: Тенденції розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингу
Другие названия: Trends in the development of network retail based on infrastructure marketing
Авторы: Бугріменко, Р. М.
Ключевые слова: мережева роздрібна торгівля, маркетинговий інструментарій, інфраструктурний маркетинг, інновації, дискаунтер-магазини, роздрібні торговельні підприємства, network retail, marketing tools, infrastructure marketing, innovations, discount stores, retail trade enterprises
Дата публикации: 2020
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Бугріменко, Р. М. Тенденції розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингу / Р. М. Бугріменко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), Я. П. Дроздовський, К. С. Брензович та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Вип. 30. – С. 19–23. – Бібліогр.: с. 22 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/30_2020ua/5.pdf
Серия/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Краткий осмотр (реферат): У статті обґрунтовано специфіку маркетингових принципів та функцій розвитку мережевих роздрібних торговельних підприємств. Запропоновано авторську інтерпретацію маркетингового управління підприємством, що забезпечує процес постійного відтворення стійких конкурентних переваг з урахуванням зовнішніх і внутрішніх змін. Розглянуто завдання маркетингового управління й інструменти їх вирішення в системі інфраструктурного маркетингу. Наведено тенденції впровадження інновацій та підвищення інноваційної активності підприємств роздрібної торгівлі для формування конкурентного потенціалу та надання споживачам стійких цінностей. Проаналізовано перелік найбільших мережевих рітейлерів на ринку роздрібної торгівлі в Україні. Запропоновано напрями розвитку мережевої роздрібної торгівлі на основі інфраструктурного маркетингу.
Along with the marketing approach, the use of tools for diagnosing trade infrastructure development in the process of managing a networked development of retail businesses requires the integration of marketing models and methods, marketing interactions with infrastructure entities and marketing infrastructure. Advantages of this synthetic approach for trading organizations are that it allows identifying the degree of influence of infrastructure objects on network development, most effectively forming interaction with the entities of infrastructure support and increasing the degree of adaptation of network development based on the territorial peculiarities of infrastructure. The implementation of a marketing approach in the field of retail infrastructure requires the development of its methodology and diagnostic tools for the purpose of developing and improving the holistic concept of infrastructure marketing for the development of retail enterprises. Today, retailers have to balance consumer convenience and store needs, so they must use data about the real state of retail infrastructure development, accept consumers’ willingness to pay a commission and a premium for convenient trade and delivery options; use transparent pricing strategies. In the article the specifics of marketing principles and functions of development of network retail trade enterprises are substantiated. The author’s interpretation of the marketing management of the enterprise is offered, which provides the process of constant reproduction of sustainable competitive advantages taking into account external and internal changes. The tasks of marketing management and the tools of their solution in the infrastructure marketing system are considered. The tendencies of introduction of innovations and increase of innovative activity of retail enterprises for formation of competitive potential and giving to consumers of sustainable values are resulted. The largest retailers in the retail market in Ukraine are analyzed. The directions of development of the network retail trade on the basis of infrastructure marketing are offered.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65417
ISSN: 2413-9971
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 30 - 2020

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МЕРЕЖЕВОЇ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ.pdf311.18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.