Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65454
Название: | Методичні рекомендації щодо підвищення якості спортивного відбору в баскетбольні групи ДЮСШ |
Другие названия: | Methodological recommendations for improving the qualityof sports selection in the Sports Schools basketball groups |
Авторы: | Бондарчук, Наталія Яківна |
Ключевые слова: | баскетбол, ДЮСШ, група, спортивний відбір, початкова підготовка, basketball, sports school, group, sports selection, initial training |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Видавничий дім “Гельветика” |
Библиографическое описание: | Бондарчук Н. Я. Методичні рекомендації щодо підвищення якості спортивного відбору в баскетбольні групи ДЮСШ / Н. Я. Бондарчук // Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. – 2024. – №4. – С. 111-115. |
Краткий осмотр (реферат): | У пропонованій статті досліджено організаційно-методичні засади спортивного відбору в баскетбольні
групи ДЮСШ і сформульовано практичні рекомендації з підвищення якості такого відбору. Відзначено, що узагальнено він включає в себе як медико-біологічні, так і соціально-педагогічні аспекти, і повинен здійснюватися на основі методологічних принципів комплексного підходу, послідовності та вибірковості, діагностики здатності до навчання і подальшої спортивної підготовки. У статті надано загальну характеристику початкового відбору, в якому рекомендовано надавати перевагу організованому (плановому) і стандартизованому варіантам, але з наданням тренерам відносно широких повноважень щодо визначення рамок тестів на виявлення баскетбольних якостей.
Особливу увагу приділено важливості застосування комплексного підходу до вибору ключових критері-
їв відбору і показників, які можуть свідчити про наявність у дітей специфічних баскетбольних здібностей.
У рамках такого підходу рекомендовано включати у структуру спортивного відбору агітаційну роботу, перегляд дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, анамнез (попередню роботу з батьками й дітьми), діагностику ігрової діяльності (з використанням модельних тестів на основі рухливих ігор), інтересів і рівня домагань дітей, їх здібностей до ігрової взаємодії, а також медичну експертизу. Ступінь баскетбольної обдарованості може бути визначено за допомогою спеціальних баскетбольних модельних тестів, які запропоновано використовувати на додаток до діагностики ігрової діяльності. Також рекомендовано комплексно використовувати такі основні критерії початкового відбору як морфологічні особливості (довжина тіла, тип тілобудови та інші), рухові якості (швидкість бігу, координація рухів, вестибулярна стійкість, відчуття м’яча тощо) та психологічні особливості (емоційна стійкість, оперативне мислення, реакція прогнозування й т. д.). Серед основних засобів спортивного відбору в баскетбольні групи ДЮСШ відзначено антропометричні виміри, тести функціонального стану і фізичної підготовленості, засоби визначення здібностей до ігрової діяльності, ігрові тести на визначення ступеня обдарованості в баскетбольній грі. The proposed article researches the organizational and methodical principles of sports selection for the basketball groups of sports school, and formulates practical recommendations for improving the quality of such selection. The author showed that, in general, this selection includes both medical-biological and socio-pedagogical aspects, and it should be carried out on the basis of the methodological principles of integrated approach, consistency and selectivity, diagnosis of the ability to further education and sports training. The article contains a general description of initial selection, and within this selection, it recommends giving preference to organized (planned) and standardized options, but giving coaches relatively broad authority to determine the framework of tests for identifying basketball qualities. The author pays special attention to the importance of applying a comprehensive approach to the search of key selection criteria, as well as indicators that may indicate the presence of specific basketball abilities in children. As part of such an approach, it is recommended to include in the structure of sports selection an agitation work, preview of children in preschool and general educational institutions, anamnesis (previous work with parents and children), diagnosis of game activity (using model tests based on mobile games), of children interests and level of expectation, and their abilities for game interaction, as well as medical expertise. The degree of basketball giftedness can be determined with the help of special basketball model tests, which are proposed to be used in addition to the diagnosis of game activity. The author also recommends the comprehensive using of such basic initial selection criteria as morphological features (body length, body type, etc.), motor qualities (running speed, coordination of movements, vestibular stability, feeling of the ball, etc.) and psychological features (emotional stability, operational thinking, prediction reaction, etc.). Anthropometric measurements, tests of functional state and physical fitness, means of determining abilities for game activities, game tests for determining the degree of giftedness in the basketball game were noted among the main means of sports selection for the basketball groups of sports school. |
Описание: | DOI 10.32782/ped-uzhnu/2024-4-17 |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65454 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри фізичного виховання |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
1016-Текст статті-2103-1-10-20240924.pdf | 356.68 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.