Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65542
Название: | Ідеї гуманізму в альтернативній освіті США |
Другие названия: | Ideas of humanism in alternative education of the USA |
Авторы: | Козубовська, Ірина Василівна Палкуш, Віталія Петрівна |
Ключевые слова: | гуманізм, освітній процес, альтернативні школи, США, humanism, educational process, alternative schools, USA |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Козубовська І., Палкуш В. Ідеї гуманізму в альтернативній освіті США. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип.13, Т. 2. С. 208–214. |
Серия/номер: | Актуальні питання гуманітарних наук; |
Краткий осмотр (реферат): | В статті розглядаються питання функціонування альтернативної освіти в США. Відзначається, що в
сучасних умовах все більшого поширення в В статті розглядаються питання функціонування альтернативної
освіти в США. Відзначається, що в сучасних умовах все більшого поширення в суспільстві набувають ідеї демократизації і гуманізації освіти, що вимагає впровадження нових підходів до питань організації освітнього процесу на основі принципу гуманізму. Принцип гуманізму – один із фундаментальних принципів, на яких базується
національне виховання. В освіті принцип гуманізму передбачає створення таких умов навчання і виховання, використання таких форм і методів роботи, які б дали можливість кожному учневі ефективно засвоювати знання, розвивати свої здібності, здійснювати самореалізацію. У зв’язку з цим зростає інтерес до нетрадиційних,
альтернативних форм освіти, які дають можливості для ефективного індивідуального розвитку особистості,
прояву своїх здібностей.
Оскільки альтернативна освіта найбільше розвинена і поширена в США, метою статті є аналіз особливостей реалізації ідей гуманізму в альтернативній освіті США. Здійснено аналіз діяльності основних альтернативних шкіл США: чартерні (це школи вибору; батькам і учням пропонується вибрати школу, яка може запропонувати унікальні умови навчання, альтернативні методики навчання тощо), магнітні (в освітньому процесі
використовуються як академічні програми, які дають базову освіту, так і «магнітні програми», які пропонують
вивчення вибіркових дисциплін, що найбільше приваблюють учнів), контрактні (для реалізації освітніх програм
власник школи укладає контракт із місцевою Радою з освіти на надання освітніх послуг), з поглибленим вивченням предметів (створені як відповідь на процеси десегрегації для забезпечення спеціальних освітніх програм з
метою залучення учнів з різних расових та етнічних груп, але в межах одного шкільного округу), ваучерні (забезпечують фінансову підтримку навчання), полікультурні (навчальний план акцентує увагу на культурному плюралізмі), фундаментальні (навчання побудовано як центроване на вчителі зі строгою дисципліною) та ін. Доведено,
що діяльність всіх альтернативних шкіл базується на принципі гуманізму. The article examines the functioning of alternative education in the USA. It is noted that scientists and practitioners are searching for ways to improve education over a long period of time. Well-known scientists point to certain shortcomings of the traditional school, which must be corrected, in particular, the interests of children are not sufficiently taken into account, their freedom and independence are suppressed. In modern conditions, the ideas of democratization and humanization of education are becoming increasingly widespread in society, which requires the introduction of new approaches to the issues of organizing the educational process based on the principle of humanism. Today, the principle of humanism is one of the fundamental principles on which national education as a whole system is based. The principle of humanism affirms the high social recognition of a person, respect for his dignity, the right to freedom and the development of his abilities. In education, the principle of humanism involves the creation of such conditions of learning and upbringing, the use of such forms and methods of work, which would give every pupil the opportunity to effectively acquire knowledge, develop his abilities, and realize himself. In this regard, interest in non-traditional, alternative forms of education is growing. They provide opportunities for effective individual personality development, especially for children with special educational needs, disabilities, gifted children, and children of ethnic minorities. Interest in alternative education has significantly increased worldwide due to the spread of the coronavirus pandemic, and in Ukraine also due to military operations, when traditional education becomes impossible. Since alternative education is the most developed and widespread in the USA, the article analyzes the activities of the main alternative schools in the USA (charter, magnet, contract, with in-depth study of subjects, voucher, multicultural, fundamental, educational centers, home schooling, etc.) It has been proved that the activities of all alternative schools are based on the principle of humanism. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65542 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
34.pdf | 359.57 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.