Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65545
Title: Вебальне і невербальне спілкування у педагогічному менеджменті
Other Titles: Verbal and non verbal communication in pedagogical management
Authors: Козубовська, Ірина Василівна
Шип, Оксана Василівна
Keywords: communication, pedagogical management, verbal and non verbal means, professional activity, спілкування, педагогічний менеджмент, вербальні і невербальні засоби, професійна діяльність
Issue Date: 2023
Citation: Козубовська І., Шип О. Вербальне і невербальне спілкування в менеджменті. Norwegian Journal of development of the International Science. 2023. № 108. С. 43-48.
Series/Report no.: Norwegian Journal of development of the International Science;
Abstract: This article is devoted to the analysis of verbal and non verbal means of communication. The purpose of this thesis is to reveal the role of communication in pedagogical management. It is underlined that effective commu nication is very important in all kinds of professional activities including the pedagogical management. Successful pedagogical management is not possible without productive communication. Different kinds of verbal and non verbal means of communication in pedagogical management are considered.
Стаття присвячена аналізу вербальних і невербальних засобів спілкування.. Метою статті є виявлення ролі спілкування в педагогічному менеджменті. Підкреслюється, що ефективна комунікація надзвичайно важлива у будь-якій професійній діяльності, в тому числі й педагогічному менеджменті. Успішний педа гогічний менеджмент неможливий без організації продуктивного спілкування. Описано різні види вер бальних і невербальних засобів у педагогічному менеджменті.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65545
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
43-48.pdf498.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.