Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65547
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКозубовська, Ірина Василівна-
dc.contributor.authorПопадич, Олена Олександрівна-
dc.contributor.authorКулчар, Елеонора Іванівна-
dc.date.accessioned2024-09-29T05:55:56Z-
dc.date.available2024-09-29T05:55:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКозубовська І., Попадич О., Кулчар Е. Взаємодія університету з благодійним фондом в розвитку міжкультурної компетентності майбутніх педагогів. Norvegian Journal of Development of International Science. 2022. Вип. 77. Т.2. С. 23-28.uk
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.24412/3453-9875-2021-77-2-23-27-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65547-
dc.description.abstractThis article deals with the problem of tolerant relations in multicultural society and formation of the intercultural tolerance of pedagogical workers. It is underlined that the most modern response to the cultural diversity at the beginning of the XX1 century became the policy of multiculturalism. Multicultural education is usually interpreted as that one, which facilitates the formation in a person of the readiness for activities in a modern sociocultural environment, preservation of personal identity, aspiration for respect and understanding of other cultural communities, the ability to live in peace and harmony with representatives of various racial, ethnic, cultural, religious groups. Multicultural education provides the formation of intercultural tolerance. Partnership of Uzhorod National University and Charity Fund in the development of intercultural tolerance of pedagogical workers is discussed.uk
dc.description.abstractУ статті розглядаються питання толерантних відносин у полікультурному суспільстві і формування міжкультурної толерантності фахівців педагогічної сфери. Підкреслюється, що в ХХІ столітті найбільш оптимальним відгуком на культурну різноманітність стає політика полікультурності і полікультурної освіти. Полікультурну освіту зазвичай розуміють як таку, яка дає можливість сформувати готовність інди- віда до діяльності в сучасному полікультурному середовищі, зберігаючи власну етнічну ідентичність, ро- зуміючи і поважаючи інші культури, виховати здатність жити в мирі і гармонії з представниками різних расових, культурних, релігійних груп. У процесі полікультурної освіти формується міжкультурна толера- нтність. Розглядаються особливості партнерської взаємодії Ужгородського національного університету і благодійного фонду у формуванні міжкультурної толерантності майбутніх педагогів.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesJournal of Development of International Science;-
dc.subjectmulticultural societyuk
dc.subjectintercultural toleranceuk
dc.subjectmulticultural educationuk
dc.subjectformationuk
dc.subjectpedagogical workersuk
dc.subjectполікультурне суспільствоuk
dc.subjectміжкультурна толерантністьuk
dc.subjectполікультурна освітаuk
dc.subjectформуванняuk
dc.subjectпедагогічні працівникиuk
dc.titleВзаємодія університету і благодійного фонду у формуванні міжкультурної толерантності майбутніх фахівців педагогічної сфериuk
dc.title.alternativePartnership of the university and charity fund in the development of intercultural tolerance of the future specialists in the field of pedagogyuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23-27.pdf644.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.