Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65827
Title: Особливості взаємодії України та Міжнародного кримінального суду: правові аспекти
Other Titles: Peculiarities of interaction between Ukraine and the International criminal court: legal aspects
Authors: Мурачов, Р. В.
Keywords: Міжнародний кримінальний суд, кримінально-правові відносини, національне законодавство, Римський статут, ратифікація, стандарти міжнародного правосуддя, International Criminal Court, criminal-legal relations, national legislation, Rome Statute, ratification, standards of international justice
Issue Date: 2023
Citation: Мурачов Р. В. Особливості взаємодії України та Міжнародного кримінального суду: правові аспекти/ Р. В. Мурачов //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №5. – С. 654-658 – Бібліогр.: с. 657-658 (13 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/290839/284469
Abstract: У статті досліджено основні передумови створення Міжнародного кримінального суду. З’ясовано, що міжнародне співтовариство тривалий час намагалося сформувати стандарти міжнародного правосуддя та побудувати повноцінний, незалежний, постійно діючий міжнародний судовий інститут. У 2002 році на підставі Римського статуту створено Міжнародний кримінальний суд, основним принципом діяльності якого є принцип комплементарності (доповнювано-сті), тобто пріоритет при здійсненні кримінальної юрисдикції надається національним судовим системам. Основним завданням МКС є посилення національної спроможності України з питань розслідування, а також розгляду найтяжчих міжнародних злочинів. Україною Римський статут було підписано ще у січні 2000 року, чим зроблено перший крок щодо приєднання до цього документу, проте до цього часу його не ратифіковано. Україна може визнати юрисдикцію Міжнародного кримінального суду на умовах, визначених Римським статутом Міжнародного кримінального суду. Розглянуто правові аспекти щодо взаємодії України з Міжнародним кримінальним судом, передумови внесення змін у національне зако-нодавство. Здійснено аналіз основних законодавчих змін, внесених у період з 2016 по 2022 роки – закони України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)» та «Про внесення змін до Кримінального процесуально-го кодексу України та інших законодавчих актів України щодо співробітництва з Міжнародним кримінальним судом». Розглянуто заяви України щодо визнання юрисдикції МКС, висновки прокурора та канцелярії МКС. Проаналізовано умови співпраці як держав-учасниць, так і держав, які не є учасницями, з МКС при проведенні розслідування. Розглянути наслідки відмови від співпраці. Зроблено висновок, що ратифікація Україною Римського статуту надасть їй можливість бути повноправним учасником у процесах МКС, права організаційного та процесуального характеру, а також додаткові гарантії щодо притягнення до кримінальної відповідальності за вчинення особливо тяжких злочинів винних осіб, обмеживши вирішення цього питання винятково внутрішніми засобами, що можуть виявитися неефективними.
The article examines the main prerequisites for the creation of the International Criminal Court. It has been found that the international community has been trying for a long time to form the standards of international justice and to build a full-fledged, independent, permanent international judicial institution. In 2002, on the basis of the Rome Statute, the International Criminal Court was established, the main principle of which is the principle of complementarity, that is, the priority in the exercise of criminal jurisdiction is given to national judicial systems. The main task of the International Criminal Court is to strengthen Ukraine’s national capacity to investigate and deal with the most serious international crimes. Ukraine signed the Rome Statute back in January 2000, taking the first step towards joining this document, but it has not been ratified yet. Ukraine can recognize the jurisdiction of the International Criminal Court under the conditions defined by the Rome Statute of the International Criminal Court. Legal aspects of Ukraine’s interaction with the International Criminal Court, prerequisites for making changes to national legislation are considered. An analysis of the main legislative changes made in the period from 2016 to 2022 was carried out - the laws of Ukraine “On Amendments to the Constitution of Ukraine (Regarding Justice)” and “On Amendments to the Criminal Procedure Code of Ukraine and other legislative acts of Ukraine regarding cooperation with the International Criminal Court”. The statements of Ukraine regarding the recognition of the jurisdiction of the International Court of Justice, the conclusions of the prosecutor and the office of the International Court of Justice were considered. The conditions of cooperation of both participating states and non-participating states with the ICC during the investigation were analyzed. Consider the consequences of non-cooperation. It was concluded that Ukraine’s ratification of the Rome Statute will give it the opportunity to be a full-fledged participant in the processes of the International Criminal Court, organizational and procedural rights, as well as additional guarantees regarding criminal prosecution for particularly serious crimes of guilty persons, limiting the resolution of this issue exclusively to internal means, which may be ineffective.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65827
ISSN: 2788-6018
Appears in Collections:2023 / Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
290839-Текст статті-671912-1-10-20231113.pdf293.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.