Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65842
Название: | Внесення змін до конституції: загальнотеоретичний аспект |
Другие названия: | Amendments to the constitution: general theoretical aspect |
Авторы: | Бєлов, Дмитро Миколайович Бисага, Юрій Михайлович Берч, Вероніка Вікторівна |
Ключевые слова: | Конституція України, конституційний процес, конституційний контроль, внесення змін до конституції, конституційний транзит, Constitution of Ukraine, constitutional process, constitutional control, amendments to the constitution, constitutional transit |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Бєлов Д. М. Внесення змін до конституції: загальнотеоретичний аспект/ Д. М. Бєлов, Ю. М. Бисага, В. В. Берч//Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №5. – С. 682-686 – Бібліогр.: с. 686 (10 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/291021/284657 |
Краткий осмотр (реферат): | Вказується, поліпшення процесу розробки конституцій та здійснення конституційної підтримки має вирішальне значення для зусиль у галузі світобудування у двадцять першому столітті. Ми живемо за доби створення конституцій; більше половини майже двохсот існуючих національних конституцій були або реформовані, або складені в останні тридцять років. Щорічно проводиться близько двадцяти конституційних реформ і приймаються нові вищі закони, з яких більша частина в рамках процесу побудови миру у країнах, що роздираються війною або внаслідок економічних чи соціальних криз. Зазначено, основна дилема українського конституціоналізму перехідного періоду виражалася в конфлікті принципів радянського легітимізму (так званої “радянської демократії”) і плебісцитарної президентської влади. Однак даний конфлікт не одержав остаточного вирішення аж до сьогоднішнього часу. Найбільше чітко він виявляється в опозиції різних політичних сил до Конституції і знаходить вираження у змінах до неї. Даний феномен аж ніяк не є зовсім новим в історії.Аналіз змін до Конституції дає можливість зробити висновки про загальну спрямованість цих ініціатив. Так, серед них відсутні пропозиції, пов’язані з конституційним регулюванням відносин власності та взагалі соціальної сфери (наприклад, земельного права), украй незначне число змін, що стосуються територіального устрою, організації на нових засадах місцевого управління та самоврядування, проведення адміністративної і судової реформи (проблеми демократизації правової системи та забезпечення прав особистості), тобто саме тих фундаментальних питань, що складають основу правової модернізації. Підсумовується, слід глибоко усвідомлювати всю відповідальність за стратегію, здійснення і наслідки політичної реформи, що має на меті оновлення Конституції відповідно до нових реалій, збалансування владних відносин у державі, консолідації суспільства. Цю велику і бага-тогранну роботу можна буде вважати успішною лише тоді, коли вона внесе реальні позитивні зміни у наше життя, благотворно позначиться на всіх сферах і у всіх вимірах – від народу, держави до конкретної людини і конкретної сім’ї. Слід виходити з того, що зміни такого масштабу і глибини об’єктивно привносять у суспільство, політичну ситуацію елементи нестабільності та незгод. Тому вони повинні бути виважені, точно та відповідально розраховані і реалізовуватися у максимально стислі терміни, не порушуючи загальної атмосфери в державі, ритму її економічного життя. З цих само причин не менш важливо, щоб такі кампанії проводилися якомога рідше. It suggests that improving the process of drafting constitutions and implementing constitutional support is critical to world-building efforts in the twenty-first century. We live in the days of constitutions; more than half of the nearly two hundred existing national constitutions have either been reformed or drawn up in the last thirty years. Every year, about twenty constitutional reforms are carried out and new higher laws are adopted, most of which are part of the peace-building process in countries torn by war or as a result of economic or social crises.It was noted that the main dilemma of Ukrainian constitutionalism of the transitional period was expressed in the conflict between the principles of Soviet legitimacy (the so-called «Soviet democracy») and plebiscite presidential power. However, this conflict has not received a final solution until today. It is most clearly manifested in the opposition of various political forces to the Constitution and finds expression in changes to it. This phenomenon is by no means completely new in history.Analysis of the changes to the Constitution makes it possible to draw conclusions about the general direction of these initiatives. Thus, among them there are no proposals related to the constitutional regulation of property relations and the social sphere in general (for example, land law), an extremely small number of changes related to territorial organization, organization on the new basis of local administration and self-government, administrative and judicial reform (problems of democratization of the legal system and ensuring the rights of the individual), that is, precisely those fundamental issues that form the basis of legal modernization.In conclusion, one should be deeply aware of all responsibility for the strategy, implementation and consequences of the political reform aimed at updating the Constitution in accordance with new realities, balancing power relations in the state, and consolidating society. This large and multifaceted work can be considered successful only when it brings real positive changes to our lives, has a beneficial effect on all spheres and in all dimensions – from the nation, the state to a specific person and a specific family. It should be assumed that changes of such a scale and depth objectively introduce elements of instability and disagreements into society and the political situation. Therefore, they must be balanced, accurately and responsibly calculated and implemented in the shortest possible time, without disturbing the general atmosphere in the state, the rhythm of its economic life. For these reasons, it is no less important that such campaigns are carried out as rarely as possible. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65842 |
ISSN: | 2788-6018 |
Располагается в коллекциях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 5 2023 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
291021-Текст статті-672404-1-10-20231116.pdf | 229.34 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.