Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66023
Название: | Оцінювання цифрових маркетингових комунікацій: кількісні та якісні показники |
Другие названия: | Evaluation of digital marketing communications – quantitative and qualitative indicators |
Авторы: | Брадулов, П. О. Ординський, В. І. Романенко, Л. Ф. |
Ключевые слова: | Інтернет-маркетинг, Інтернет-комунікації, реклама в Інтернеті, система управління Інтернет-комунікаціями, ефективність Інтернет-комунікацій, ключові показники ефективності, internet marketing, internet communications, internet advertising, internet communications management system, the effectiveness of internet communications, key performance indicators |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Брадулов, П. О. Оцінювання цифрових маркетингових комунікацій: кількісні та якісні показники / П. О. Брадулов, В. І. Ординський, Л. Ф. Романенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Ч. 1, вип. 33. – С. 28–32. – Бібліогр.: с. 31–32 (8 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/33_1_2020ua/7.pdf |
Серия/номер: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Краткий осмотр (реферат): | Статтю присвячено проблемі оцінювання ефективності комунікації компаній у мережі Інтернет із метою досягнення маркетингових цілей. Проведено аналіз понятійного апарату Інтернет-комунікацій та їх ефективності.
Визначено основні принципи здійснення ефективної маркетингової комунікації. Установлено, що оцінювання та вдосконалення системи управління маркетинговими комунікаціями сприяє підвищенню їх ефективності. Досліджено основні напрями оцінювання ефективності системи Інтернет-комунікацій на стратегічному, тактичному та операційному
рівнях управління. У процесі дослідження встановлено, що оцінювання маркетингової комунікації компанії в мережі
Інтернет може проводитися на етапі планування, проведення та після завершення комунікації. Дослідження доводить,
що системне проведення оцінки маркетингової комунікації на всіх її етапах підвищує ефективність маркетингової діяльності компаній у цілому за рахунок можливості прийняття відповідних управлінських рішень на кожному з етапів. The article deals with the problem of evaluating the effectiveness of internet-marketing communication of companies in order to achieve marketing goals. The analysis of the conceptual apparatus of Internet communications and their efficiency is carried out. The basic principles of effective marketing communication are determined. The authors emphasize that it is important to evaluate and improve the management system of marketing communications in order to increase their efficiency. The main directions of evaluating the effectiveness of the Internet communications system at the strategic, tactical and operational levels of management are studied. It is stated that the evaluation of marketing communication of the company on the Internet can be carried out at the stage of planning, conducting and completing the communication. The survey proves that the systematic evaluation of marketing communication at all three stages increases the overall effectiveness of marketing of the company due to the ability to undertake appropriate management decisions at each stage. The basic KPIs of marketing communications on the Internet are considered and the approach to their systematization is offered. It is determined that it is important to analyze all indicators in complex to build an effective communication system. It is posed that the system of KPI’s in the area of Internet marketing has its own specifics, that distinguishes it from other communication channels. The study proves that systematic organization of marketing communications through the Internet increases marketing effectiveness of the company due to synergistic effect, arising from the interaction of elements of this system. The main tools of marketing communications through the Internet are considered and their place in the system of Internet marketing of the company is determined. Structure of integrated marketing communications management process and key factors that influence communication results are analyzed. Theoretic basics of internet-marketing are investigated. The rising dynamics of overall investments to internet-advertising in 2014–2019 proves the effectiveness of this channel for advertisers. It is stated that it is important to use all opportunities of the Internet to build an effective communication system. It is also said that the usage of Internet marketing tools by companies in the field of information technology has its own specifics, which distinguishes it from other business areas. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66023 |
ISSN: | 2413-9971 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 33 Частина 1 - 2020 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ОЦІНЮВАННЯ ЦИФРОВИХ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ.pdf | 325.09 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.