Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66276
Title: | Обґрунтування вибору технологій електронної комерції |
Other Titles: | Justification of the choice of electronic commerce technologies |
Authors: | Фалдина, В. В. Майнка, Марсель Курт |
Keywords: | Інтернет-магазин, вебпростір, електронна комерція, підприємницькі структури, технології е-комерції, online store, web space, e-commerce, business structures, e-commerce technologies |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Фалдина, В. В. Обґрунтування вибору технологій електронної комерції / В. В. Фалдина, Марсель Курт Майнка // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: Н. Н. Пойда-Носик (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2020. – Вип. 34. – С. 196–201. – Бібліогр.: с. 199–200 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/34_2020ua/35.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | Ринок електронної комерції є досить перспективним, але сьогодні постає дещо складним середовищем
для організацій. Однак електронна комерція в Україні тісно пов’язана зі стрімким розвитком та глобальним поширенням мережі Інтернет, тому що кількість Інтернет-користувачів прямо пропорційно впливає на кількість потенційних
покупців у Інтернет-магазинах. Україна помітно відстає від розвинених країн світу за ступенем інтегрованості до глобального вебпростору. Це свідчення того, що відбувається недостатнє фінансування сфери розвитку технологій електронної комерції, низький рівень доходів населення, а також нестабільна ситуація в країні починаючи з 2016 р. У статті
досліджено поняття електронної комерції, визначено основні її галузі та напрями розвитку, проаналізовано тенденції її
розвитку на території України, зокрема відзначено постійне збільшення значення електронних операцій, а також здійснено класифікацію електронної комерції. The e-commerce market is quite promising, but today it is a somewhat difficult environment for organizations. However, e-commerce in Ukraine is closely linked to the rapid development and global spread of the Internet. Because the number of Internet users directly proportionally affects the number of potential buyers in online stores. Ukraine lags far behind the developed countries of the world in the degree of integration into the global web space. This is evidence that there is insufficient funding for the development of e-commerce technologies, low incomes, as well as the unstable situation in the country since 2016. The article examines the concept of e-commerce, identifies its main industries and areas of development, analyzes trends in its development in Ukraine, in particular, noted the constant increase in the importance of electronic transactions, as well as the classification of e-commerce. The main disadvantage of the slow development of e-commerce is the difficulty of obtaining complete information from official sources on the development of e-commerce in Ukraine. Large-scale introduction of e-commerce technologies allows business structures to gain new competitive advantages, become leaders in the use of information technology, take an active position in the implementation of new business ideas and projects, but the field of e-commerce is so volatile that its analysis should be permanent , and e-commerce monitoring systems require innovation and regular improvement. In order to improve the conditions of business operation on the basis of e-commerce technologies, it is necessary to develop the legal framework in the direction of specifying the provisions concerning the interaction of business structures with consumers and public administration. Despite the fact that e-commerce technologies such as B2B, B2C and C2C are very common in Ukraine, buyers carry out a significant share of trade transactions through foreign rather than domestic sites, which is primarily due to the price difference. Today, modern business without the active use of the Internet simply has no future. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66276 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 34 - 2020 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ОБҐРУНТУВАННЯ ВИБОРУ ТЕХНОЛОГІЙ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ.pdf | 345.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.