Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66323
Title: Educational policy in the field of sport during the COVID-19 pandemic: challenges, threats, development trends
Authors: Білогур, Влада Євгеніївна
Bilohur, Vlada
Andriukaitiene, Regina
Makieshyna, Yuliia
Keywords: educational policy, sports, COVID-19 pandemic, educational policy issues, health, освітня політика, спорт, пандемія COVID-19, проблеми освітньої політики, збереження здоров’я
Issue Date: 2021
Citation: Bilohur V., Andriukaitiene R., Makieshyna Y. Educational policy in the field of sport during the COVID-19 pandemic: challenges, threats, development trends. Humanities Studies: зб. наук. праць. 2021. Вип. 7 (84). С. 65–74.
Series/Report no.: Humanities Studies;
Abstract: The relevance of the research is determined by the fact that educational policy in sports field during the COVID-19 pandemic comes to the fore, because the tasks in this area depend on the formation of a physically healthy and spiritually hardened personality. The COVID-19 pandemic has led to an increase in the place and sports role in human life and society, which is becoming the largest self-organization indicator of physical, social and spiritual health, directly restores the vital forces of human nature. The aim of the research is to conceptualize educational policy in sports field in the context of COVID-19 in the context of the main challenges, problems and development forecasts of educational policy in sports field. Objectives of the research: 1) analysis of the current problem situation in the sports field related to the COVID-19 pandemic; 2) analysis of problems of educational policy in the sports field during the COVID-19 pandemic; 3) study of the essence of sport as an educational policy aimed at overcoming the negative effects of the COVID-1 pandemic and suspending sports activities; 4) research of overcoming the problems and risks of educational policy in the sports field in the context of the COVID-19 pandemic and identifying areas for improving sports activities that shape the personality and is expressed in physical, spiritual and mental principles harmonization. An educational policy conceptualization in the sports field of in the COVID-19 context is still insufficiently studied, but an influential force for the personality formation, its hardening and impact on health. The results of the research. The issue of preserving the health of young people is a strategic task of the state, especially given the unfavorable situation that occurs in our country during the COVID-19 pandemic. However, everyone should not only be aware of their personal responsibility for their health, but also make an effort to maintain and constantly strengthen it, looking at it from four angles – physical, mental, social and spiritual. Human health is an important prerequisite for achieving vital goals related to the successful formation of the educational space (quality education, professional development).
Актуальність теми дослідження визначається тим, що освітня політика у галузі спорту під час пандемії COVID-19 висувається на перший план, тому що від завдань у цій сфері залежить формування фізично здорової і духовно загартованої особистості. Пандемія COVID-19 привела до зростання місця і ролі спорту у житті людини і суспільства, який стає найбільшим показником самоорганізації фізичного, соціального і духовного здоров’я людини, дозволяє відновити безпосередньо життєві сили людської природи. Метою дослідження є концептуалізація освітньої політики у галузі спорту в умовах COVID-19 у контексті основних викликів, проблем і прогнозів розвитку освітньої політики у галузі спорту. Завдання дослідження: 1) аналіз сучасної проблемної ситуації у сфері спорту, пов’язаною з пандемією COVID-19; 2) аналіз проблем освітньої політики у галузі спорту під час пандемії COVID-19; 3) дослідження сутності спорту як освітньої політики, направленої на подолання негативних явищ пандемії COVID-1 та призупинення спортивної діяльності; 4) дослідження подолання проблем та ризиків освітньої політики у галузі спорту в умовах пандемії COVID-19 та виявлення напрямів підвищення спортивної діяльності, що формує особистість та виражається у гармонізації тілесного, духовного і душевного начал. Концептуалізація освітньої політики у галузі спорту в умовах COVID-19 є ще недостатньо вивченою, але впливовою силою для становлення особистості, її загартування та впливу на стан здоров’я. Результат дослідження. Проблематика збереження здоров’я молоді є стратегічним завданням держави, особливо з огляду на несприятливу ситуацію, яка має місце у нашій країні під час в умовах пандемії COVID-19. Проте кожна людина повинна не тільки усвідомлювати особисту відповідальність за своє здоров’я, але й прикладати зусилля, щоб його зберігати та постійно зміцнювати, розглядаючи його з чотирьох сторін – фізичної, психічної, соціальної й духовної. Здоров’я людини є важливою передумовою для досягнення життєво важливих цілей, пов’язаних з успішним становленням освітнього простору (якісна освіта, професійний розвиток).
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66323
ISSN: 2708-0404
2708-0390
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
65.pdf283.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.