Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66377
Название: | Гарантії реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ: сучасний стан та перспективи розвитку |
Другие названия: | Guarantees of implementation of the administrative and legal status of the Commissioner for ECHR cases: current state and prospects for development |
Авторы: | Кожемякіна, Т. В. |
Ключевые слова: | Європейський суд з прав людини, Уповноважений у справах ЄСПЛ, адміністративно-правовий статус, гарантії реалізації правового статусу особи, публічний службовець, посада політичної служби, European Court of Human Rights, ECHR Commissioner, administrative and legal status, guarantees of realization of the legal status of a person, public servant, position of political service |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Кожемякіна Т. В. Гарантії реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ: сучасний стан та перспективи розвитку/Т. В. Кожемякіна //Аналітичне-порівняльне правознавство/ редкол.: Ю. М. Бисага (голов. ред.), В. В. Заборовський, Д. М. Бєлов, С. Б. Булеца та ін.; ДВНЗ «УжНУ» – Ужгород, 2023. – №6. – С. 462-466 – Бібліогр.: с. 466 (8 назв). URL http://journal-app.uzhnu.edu.ua/article/view/294725/287567 |
Краткий осмотр (реферат): | У статті розкриті особливості системи правових гарантій реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ. Встановлено, що недостатньо в національному законодавстві закріпити права і обов’язки публічного службовця, необхідно передбачити форми (правові процедури) та гарантії їх реалізації (правові гарантії). Власне тому, коли діяльність суб’єкта публічного адміністрування чи окремого публічного службовця стає неефективною, виникає питання про гарантії, що забезпечують його діяльність та сприяють реалізації його правового статусу. Доведено, що матері-альні гарантії реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ закріплюються переважно нормами національного законодавства, тоді як організаційні гарантії – нормами європейського законодавства, що яскраво підтверджується положеннями національного та європейського законодавства. Підкреслено, що держава «Україна» (в особі Уповноваженого у справах ЄСПЛ), як сторона справи, що розглядається в ЄСПЛ, має свій набір правових гарантій, які дозволяють захистити авторитет країни як демократичної, правової і соціальної держави, що вирішує всі питання виходячи із пріоритету прав і свобод людини та громадянина. Зроблено висновок, що гарантії реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ – це передбачені актами національного та європейського законодавства засоби безпосередньої реалізації завдань, функцій, прав і обов’язків, які закріплені за посадою Уповноваженого у справах ЄСПЛ. Доведено, що до гарантій реалізації адміністративно-правового статусу Уповноваженого у справах ЄСПЛ відносяться: 1) норми адміністративного права, які закріплюють правовий статус Уповноваженого у справах ЄСПЛ, а саме, завдання, функції, права і обов’язки, що закріплені за цією політичної посадою; 2) принципи розгляду справи у ЄСПЛ; 3) правові інститути додаткової юридичної, соціальної чи іншої допомоги та підтримки; 4) форми процесуальної діяльності ЄСПЛ; 5) дії окремих учасників процесу. Встановлено, що жоден із національних чи європейських актів, що аналізується нами, не передбачає заходи примусу, які б застосовувались до Уповноваженого в справах ЄСПЛ як особи, що неякісно чи неефективно виконує свої посадові обов’язки. Запропоновано в національному законодавстві закріпити підстави «відповідальності» осіб, що займають політичні посади в системі органів виконавчої влади. The article reveals the features of the system of legal guarantees for the implementation of the administrative-legal status of the Commissioner for ECHR affairs. It was established that it is not enough to enshrine the rights and duties of a public servant in national legislation, it is necessary to provide forms (legal procedures) and guarantees of their implementation (legal guarantees). Precisely because of this, when the activity of a subject of public administration or an individual public servant becomes ineffective, the question arises about the guarantees that ensure its activity and contribute to the realization of its legal status. It has been proven that the material guarantees of the realization of the administrative-legal status of the Commissioner for ECHR cases are fixed mainly by the norms of national legislation, while the organizational guarantees – by the norms of European legislation, which is clearly confirmed by the provisions of national and European legislation. It is emphasized that the state «Ukraine» (represented by the Commissioner for ECHR affairs), as a party to the case under consideration at the ECHR, has its own set of legal guarantees that allow protecting the authority of the country as a democratic, legal and social state that resolves all issues based on the priority of human and citizen rights and freedoms. It was concluded that the guarantees of the implementation of the administrative and legal status of the Commissioner for the ECHR are the means of direct implementation of the tasks, functions, rights and duties stipulated by the acts of national and European legislation, which are fixed for the position of the Commissioner for the ECHR. It has been proven that the guarantees of the implementation of the administrative and legal status of the Commissioner for the ECHR include: 1) the norms of administrative law that establish the legal status of the Commissioner for the ECHR, namely, the tasks, functions, rights and duties assigned to this political position ; 2) principles of consideration of the case at the ECtHR; 3) legal institutions of additional legal, social or other assistance and support; 4) forms of procedural activity of the ECtHR; 5) actions of individual participants in the process. It was established that none of the national or European acts analyzed by us provide for coercive measures that would be applied to the Commissioner for ECHR cases as a person who poorly or ineffectively fulfills his official duties. It is proposed to enshrine the grounds of «responsibility» of persons holding political positions in the system of executive authorities in the national legislation. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66377 |
ISSN: | 2788-6018 |
Располагается в коллекциях: | Аналітично-порівняльне правознавство. Вип. 6 2023 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
294725-Текст статті-680366-1-10-20231225.pdf | 244.37 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.