Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66638
Полная запись метаданных
Поле DC | Значение | Язык |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сивохоп, Едуард Миколайович | - |
dc.contributor.author | Чернозуб, Андрій Анатолійович | - |
dc.contributor.author | Коваль, Вадим Вадимович | - |
dc.contributor.author | Тимочко, Олександр Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-04T08:46:07Z | - |
dc.date.available | 2024-11-04T08:46:07Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66638 | - |
dc.description.abstract | Мета дослідження. Вивчити ефективність використання методу варіабельності серцевого ритму для оцінки функціональних можливостей організму та адаптаційних змін в процесі реадаптації студентів з гіпокінезією. Методи дослідження. В дослідженнях приймали участь 120 студентів віком 18±0,3 років Ужгородського національного університету та Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем’янчука. На основі протоколів медичного обстеження, учасників дослідження було розподіллено на 2 гру- пи: фізично здорові студенти та з гіпокінезією. Для оцінки функціональних стану та рівня адаптаційних змін в умовах різних моделей занять з фізичного виховання використовували метод варіабельності серцевого ритму (ВСР). Результати. На основі аналізу результатів вихідного рівня показника вегетативного балансу ВСР було встановлено, що група здорових студентів за типом регуляції ритму серця відноситься до нормотоніків (LF/HF=1,1±0,1). При цьому, в групі учасників з гіпокінезією вегетативний баланс був зміщений в бік симпа- тичної регуляції (LF/HF >1.0), тому даний контингент був віднесений до симпатотоніків. Результати виявле- ні після запропонованого нами контрольного тестування, демонструють підвищення вегетативного балансу майже вдвічі в групі здорових студентів та одночасне зниження його параметрів в 3 рази серед обстежених з гіпокінезією порівняного зі значеннями фіксованими до навантаження. Контроль за динамікою параметрів ВСР у часовій і частотній областях, в умовах використання студентами з гіпокінезією протягом тривалого часу запропонованої нами моделі занять з фізичного виховання, чітко демонструє збалансованість механізмів вагусно-симпатичного тонусу, що проявляється в знижені значень LF/HF в стані спокою порівняно з результа- тами виявленими на початку дослідження. Висновки. Результати дослідження демонструють ефективність використання показників варіабельно- сті серцевого ритму в якості інформативних маркерів оцінки функціонального стану студентів з гіпокінезією та контролю за перебігом адаптаційно-компенсаторних реакцій в умовах гострих навантажень та в процесі реадаптації резервів їх організму. Ключові слова: варіабельність серцевого ритму, гіпокінезія, вегетативний баланс, адаптаційні зміни. | - |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.title | Варіабельність серцевого ритму як критерій оцінки функціонального стану студентів з гіпокінезією | uk |
dc.title.alternative | Heart rate varia bility as a criteria for evaluating the functional status of students with hypokinesia | en |
dc.type | Text | uk |
dcterms.abstract | The purpose of the research. To study the effectiveness of using the heart rate variability method to assess the body’s functional capabilities and adaptive changes in the process of readaptation of students with hypokinesia. Research methods. 120 students aged 18±0.3 years of the Uzhhorod National University and the Academician Stepan Demianchuk International University of Economics and Humanities participated in the research. Based on the medical examination protocols, the study participants were divided into 2 groups: physically healthy students and those with hypokinesia. The method of heart rate variability (HRV) was used to assess the functional state and the level of adaptive changes in the conditions of different models of physical education classes. The results. Based on the analysis of the results of the initial level of the autonomic balance indicator of HRV, it was established that the group of healthy students are normotonic according to the type of heart rhythm regulation (LF/HF=1.1±0.1). At the same time, in the group of participants with hypokinesia, the autonomic balance was shifted towards sympathetic regulation (LF/HF >1.0), so this contingent was classified as sympathotonic. The results revealed after the control testing proposed by us demonstrate an increase in vegetative balance by almost two times in the group of healthy students and a simultaneous decrease in its parameters by three times among those examined with hypokinesia compared to the values fixed before the load. Control over the dynamics of HRV parameters in the time and frequency domains, under the conditions of long-term use by students with hypokinesia of the physical education model proposed by us, clearly demonstrates the balance of the mechanisms of the vagus-sympathetic tone, which is manifested in the reduced values of LF/HF in a state of rest compared to results found at the beginning of the study. Conclusions. The results of the study demonstrate the effectiveness of using heart rate variability indicators as informative markers for assessing the functional state of students with hypokinesia and monitoring the course of adaptive and compensatory reactions under conditions of acute stress and in the process of readapting their body reserves. Key words: heart rate variability, hypokinesia, vegetative balance, adaptive changes. | en |
dc.pubType | Стаття | uk |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри фізичного виховання |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
134-140.pdf | 494.81 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.