Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66697
Title: New educational paradigm «lifelong learning» in pedagogic education: foreign experience
Other Titles: Нова освітня парадигма «навчання впродовж життя» в педагогічній освіті: зарубіжний досвід
Authors: Kozubovska, I.
Ivats, O.
Sharodi, J.
Козубовська, Ірина Василівна
Шароді, Ірина Степанівна
Keywords: education, pedagogical education, postgraduate education, lifelong learning, universities of the third age, USA, освіта, педагогічна освіта, післядипломна освіта, «навчання впродовж життя», «університети третього віку», США
Issue Date: 2021
Citation: Козубовська І., Іваць О., Шароді Ю. Нова освітня парадигма «навчання впродовж життя» в педагогічній освіті: зарубіжний досвід. Norvegian Journal of Development of the International Science. 2021. № 63. Ч. 2. С.28–32.
Series/Report no.: Norvegian Journal of Development of the International Science;
Abstract: This article deals with the questions of modern education. It is underlined that new paradigm «lifelong learn ing» is very popular now in the pedagogical education of many foreign countries, especially USA. American sys tem of education (including pedagogic education) is analyzed. Special attention is paid to the postgraduate educa tion and such original form of education as «universities of the third age».
В статті розглядаються питання сучасної освіти. Підкреслюється, що сьогодні в багатьох зарубіжних країнах дуже популярною є нова освітня парадигма «навчання впродовж життя». Особливо це стосується США. Аналізується система освіти США, в тому числі педагогічна. Особлива увага звертається на післядипломну освіту і таку оригінальну форму освіти як «університети третього віку.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66697
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28-32.pdf658.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.