Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66717
Title: | Еmail-маркетинг як основний канал персоналізованої комунікації зі споживачем |
Other Titles: | Еmail marketing as the main channel of personalized communication with the consumer |
Authors: | Гринів, Н. Т. Кучменда, М. Р. |
Keywords: | реклама, комунікація, еmail-маркетинг, поштові розсилки, персоналізований канал комунікації, advertising, communication, Еmail-marketing, mailings, personalized communication channel |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Гринів, Н. Т. Еmail-маркетинг як основний канал персоналізованої комунікації зі споживачем / Н. Т. Гринів, М. Р. Кучменда // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2021. – Вип. 39. – С. 48–53. – Бібліогр.: с. 52–53 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/39_2021ua/10.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | У роботі розглянуто актуальність використання еmail-маркетингу. Виокремлено характеристики рекламної поштової розсилки. Проведено порівняння між еmail-розсилкою та іншими популярними каналами комунікації.
Описано особливість використання електронної пошти на сервісі Gmail та наведено порівняння цін на основні способи
розсилок. Проведено експеримент у сервісі для поштових розсилок MailChimp для визначення різниці ефективності
проведених еmail-розсилок щодо інформування про майбутню акцію з урахуванням моделі поведінки клієнта з попередніми листуваннями. Окрему роль в експерименті відведено питанню зручності отримання листів, а саме дню, коли
клієнт отримує розсилку. Виділено досі не вирішені складники проблеми використання еmail-маркетингу серед міксу
інших каналів комунікації. This article illustrates the importance and effectiveness of the use of Еmail-marketing with the advantages and disadvantages of using in modern Ukrainian companies. The main questions that an Еmail Marketer should answer before planning an advertising mailing are highlighted. The characteristics that distinguish advertising mail from spam are highlighted. A comparison was made between e-mail and other popular channels of communication with the consumer. The current research of the Ukrainian market by the marketing research agency DigData on communication channels and consumer attitudes to advertising mailings is described. Also, such a feature of using e-mail on the Gmail service as filtering еmails by category, in particular in the "Advertising" tab, is described, and a study is considered where the ability of users to use these category tabs is analyzed. The possibilities of Еmail-marketing are considered, in particular through the prism of the main advantage – personalization of the letter in accordance with the interests of the consumer and with the possibility of taking into account previous consumer experience. The comparison of prices for the main methods of distribution (such as SMS and Viber) is given. An experiment was conducted in the service for еmail mailings MailChimp e-mail service to determine the difference in the effectiveness of the e-mails to inform about the upcoming campaign, taking into account the model of customer behavior with previous correspondence. A special role in the experiment presented in the study is devoted to the question of the convenience of receiving letters, namely the day when the client receives the mailing. The main conclusions of the study are indicated, which indicate that by adjusting the mailing to the client, you can get 10.3% better performance. Examples for further research are given and the still unresolved components of the problem of using Еmail-marketing among the mix of other marketing communication channels are highlighted. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66717 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 39 - 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ЕMAIL-МАРКЕТИНГ ЯК ОСНОВНИЙ КАНАЛ.pdf | 473.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.