Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66885
Название: Можливості легеневої реабілітації у дітей (огляд літератури)
Другие названия: Possibilities of pulmonary rehabilitation in children: a brief review of the literature
Авторы: Лукащук, Світлана Василівна
Лемко, Ольга Іванівна
Ключевые слова: діти, легенева реабілітація, респіраторні захворювання, children, pulmonary rehabilitation, respiratory diseases
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Лукащук С.В., Лемко О.І. Можливості легеневої реабілітації у дітей (огляд літератури). Проблеми клінічної педіатрії. 2024. Вип. 3(65). С. 31–38.
Серия/номер: Проблеми клінічної педіатрії;
Краткий осмотр (реферат): Вступ. Рівень дитячої захворюваності впродовж кількох десятиліть залишається стабільно високим, основну частину в її структурі продовжує займати респіраторна патологія. Оскільки нові віруси та неблагоприємна екологічна ситуація продовжують впливати на наше суспільство, можна спрогнозу- вати збільшення рівня хронічних і рекурентних патологій у дітей. Хронічні та рецидивуючі респіраторні захворювання можуть негативно впливати на різні аспекти життя, обмежуючи повсякденну активність та приводячи до стійкого обмеження життєдіяльності. Саме в контексті віддалених наслідків і тривалих симптомів дуже актуальною є медична реабілітація, зокрема легенева реабілітація. Мета дослідження. Провести аналіз сучасної літератури з питань можливостей та методів легеневої реабілітації у дітей із захворюваннями бронхо-легеневої системи. Матеріали та методи. Проведений аналітичний огляд літератури, що висвітлює питання легеневої реабілітації дітей із захворюваннями дихальних шляхів. Результати досліджень. Легенева реабілітація (ЛР) – це медична програма, яка допомагає пацієнтам полегшити симптоми хронічних (тривалих) захворювань легень, бути активнішими і займатися улюбле- ними справами зі своїми близькими. ЛР слід призначати при таких захворюваннях, як пневмонія, астма, муковісцидоз, легенева гіпертензія, для відновлення після операцій на легенях, а також пацієнтам, що мають обмеження повсякденної активності через певні респіраторні симптоми. Основними компонен- тами ЛР є навчання технікам дихання, тренування дихальних м’язів, фізичні вправи, підтримка психіч- ного здоров’я, правильне харчування, а також навчання дітей та їх батьків повноцінно жити з хворобою. Для оцінки ефективності ЛГ у цілому та окремих її компонентів використовують спеціальні тести різної складності, зокрема спірометрію, тест шестихвилинної ходи, госпітальну шкалу тривоги та депресії, опи- тувальники якості життя тощо. Висновки. Діти з захворюваннями бронхо-легеневої системи потребують легеневої реабілітації на всіх етапах надання медичної допомоги. Основною її метою є зменшення симптомів, покращення функ- ції легень і якості життя в цілому. Підбір виду тренувань, їх інтенсивності, а також інших компонентів реабілітаційної програми повинен бути індивідуальним, враховувати не лише наявну патологію, але й вік дитини.
Introduction. The level of childhood morbidity has remained consistently high for several decades and respiratory pathology continues to occupy the main part of its structure. As new viruses and adverse environmental conditions continue to affect our society, we can predict an increase in the level of chronic and recurrent pathologies in children. Chronic and recurrent respiratory diseases can have a negative impact on various aspects of life, limiting daily activities and leading to permanent limitation of vital activities. It is in the context of long-term consequences and long-term symptoms that medical rehabilitation, in particular pulmonary rehabilitation, is very relevant. The aim. To conduct an analysis of modern literature on the possibilities and methods of pulmonary rehabilitation in children with diseases of the broncho-pulmonary system. Materials and methods. An analytical review of the literature covering the issue of pulmonary rehabilitation of children with respiratory tract diseases was conducted. The results. Pulmonary rehabilitation (PR) is a medical program that helps patients relieve symptoms of chronic (long-term) lung diseases, be more active and do the things they love with their loved ones. PR should be prescribed for such diseases as pneumonia, asthma, cystic fibrosis, pulmonary hypertension, for recovery after lung operations, as well as for patients who have limitations in daily activities due to certain respiratory symptoms. The main components of PR are training in breathing techniques, training of respiratory muscles, physical exercises, mental health support, proper nutrition along with teaching children and their parents to fully live with the disease. To assess the effectiveness of PR as a whole and its individual components, special tests of varying complexity are used, including spirometry, the six-minute walk test, the hospital anxiety and depression scale, quality of life questionnaires, etc. Conclusions. Children with diseases of the bronchopulmonary system need pulmonary rehabilitation at all stages of medical care. Its main goal is to reduce symptoms, improve lung function and overall quality of life. Selection of the type of training, their intensity, as well as other components of the rehabilitation program should be individual, taking into account not only the existing pathology, but also the age of the child.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66885
Располагается в коллекциях:Проблеми клінічної педіатрії. Випуск № 3 (65) 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
31-38.pdf817.79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.