Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66960
Название: Сучасний урок фізичної культури в умовах концепції Нової української школи
Другие названия: A modern lesson of physical culture in the conditions of the concept of the New ukrainian school
Авторы: Хома, Тетяна Василівна
Сивохоп, Еріка Едуардівна
Ключевые слова: урок фізичної культури, компетентнісний підхід, особистісно орієнтоване навчання, здобувачі базової середньої освіти, physical education lesson, competency-based approach, person-oriented learning, students of basic secondary education
Дата публикации: 2024
Библиографическое описание: Хома Т. В., Сивохоп Е. Е. Сучасний урок фізичної культури в умовах концепції Нової української школи. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. 2024. С. 67–71.
Серия/номер: Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи;
Краткий осмотр (реферат): У статті охарактеризовано сучасні підходи до уроків фізичної культури в умовах Концепції Нової української школи. Закцентовано увагу на меті освітньої галузі фізичної культури, окресленій в Державному стандарті базової середньої освіти. Проаналізовано вимоги до обов’язкових результатів навчання, що спрямовані на формування психічної та соціально-психічної сфери, залучення здобувачів освіти до систематичних занять фізичною культурою, володіння ними технікою виконання фізичних вправ, усвідомлення важливості занять спортом для підтримання належного стану здоров’я. Наголошено на важливості формування здоров’язбері- гаючої компетентності. Метою статті є окреслення специфіки проведення уроків фізичної культури на адапта- ційному етапі навчання здобувачів базової середньої освіти (5 клас). Проаналізовано сучасні наукові розвідки з проблеми дослідження, виокремлено вимоги до уроків фізичної культури, їх навчально-розвивальне спря- мування, описано окремі сучасні освітні технології, що використовуються, вказано на важливості взаємодії педагога й асистента вчителя при проведенні означених уроків у класах з інклюзивним навчанням. Авторами статті розглянуто окремі аспекти, що визначають специфіку уроку фізичної культури у 5 класі закладів загаль- ної середньої освіти. Закцентовано на програмових вимогах, які базуються на застосуванні інноваційних методів навчання, дотриманні міжпредметних зв’язків, компетентнісного й діяльнісного підходів, застосуванні принципів практико-орієнтованого навчання, зв’язку із життям тощо. Запропоновано використання на уроках методів емоційної розминки, командної взаємодії, сюжетно-рольової гри, наведено приклади практичної реа- лізації методів у процесі роботи над варіативними модулями з легкої атлетики та рухливих ігор. Підкресле- но, що система роботи на уроках фізичної культури орієнтована не тільки на вироблення фізичних якостей, покращення функціонування організму, а й формування вольових, морально-етичних цінностей особистості.
The article describes modern approaches to physical education lessons in the conditions of the Concept of the New Ukrainian School. Attention is focused on the purpose of the educational field of physical culture, outlined in the State Standard of Basic Secondary Education. The requirements for mandatory learning outcomes aimed at the formation of the mental and socio-psychological sphere, the involvement of students in systematic physical education classes, their mastery of the technique of performing physical exercises, and awareness of the importance of sports for maintaining a proper state of health have been analyzed. The importance of the formation of health-preserving competence is emphasized. The purpose of the article is to outline the specifics of conducting physical education lessons at the adaptation stage of training for students of basic secondary education (5th grade). Modern scientific works on the research problem are analyzed, the requirements for physical culture lessons, their educational and developmental direction are singled out, some modern educational technologies that are in use are described, the importance of the interaction of the teacher and the teacher's assistant when conducting the specified lessons in classes with inclusive education is indicated. The authors of the article considered certain aspects that determine the specifics of the physical education lesson in the 5th grade of general secondary education institutions. Emphasis is placed on the program requirements, which are based on the application of innovative teaching methods, adherence to interdisciplinary connections, competence and activity approaches, application of the principles of practice-oriented learning, connection with life, etc. It is offered to use the methods of emotional warm-up, team interaction, story role-playing in the lessons, and examples of the practical implementation of the methods in the process of working on variable modules in athletics and mobile games are given. It is emphasized that the system of work in physical culture lessons is focused not only on the development of physical qualities, improving the functioning of the body, but also on the formation of strong-willed, moral and ethical values of the individual.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/66960
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри теорії та методики фізичної культури

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
67-71.pdf334.21 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.