Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67010
Title: | Ways to improve information and communication mechanisms for the formation of a positive image of public authorities in Ukraine |
Other Titles: | Шляхи вдосконалення інформаційно-комунікаційних механізмів формування позитивного іміджу органів державної влади в Україні |
Authors: | Kalashnikova, Khrystyna Shevchenko, Viktoriia |
Keywords: | state power, positive image, information and communication mechanisms, public, mass medi, державна влада, позитивний імідж, інформаційно-комунікаційні механізми, громадкість, засоби масової комунікації |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Kalashnikova, K. Ways to improve information and communication mechanisms for the formation of a positive image of public authorities in Ukraine / Khrystyna Kalashnikova, Viktoriia Shevchenko // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 41. – С. 47–54. – Бібліогр.: с. 52–53 (16 назв); рез. англ., укр. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/41_2022ua/11.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | The formation of a modern system of public administration in Ukraine requires adequate information support
from the state authorities. The development of new communicative forms and methods of interaction between the authorities
and the population, on the one hand, and the availability of public response, on the other, should stimulate a positive image
of politicians and support for democratic transformation of the country as a whole. The image of state authorities, including
the image of central executive bodies, is evaluative. The level of assessment of the image of public authorities by citizens
may vary in accordance with the socio-political, economic and cultural conditions of society. The article identifies the main
tasks of communication units in public authorities. Proposals for improving the information and communication mechanisms
for the formation of a positive image of public authorities in Ukraine are presented. Specific proposals for the development
of information and communication mechanisms for the formation of a positive image in the field of interaction between
government and the media are proposed. The peculiarities of using the components of the information and communication
mechanism of forming a positive image of the professional activity of the managerial staff are systematized. The most important
task of government management is to master modern approaches to the collection, processing and effective use of information,
methods and tools for its updating. The timeliness and urgency of making and implementing public administration decisions to
support the socio-economic growth of the state and improve the social welfare of the population and the country as a whole will
depend on the solution of this issue. It is determined that the improvement of information and communication mechanisms for
the formation of a positive image should take place in four main areas, in particular: expanding the system of public relations;
increasing the interaction of state power and mass media; improving the mechanism of providing public services; optimization
of the personnel mechanism. Формування сучасної системи державного управління в Україні вимагає від державної влади належного інформаційного забезпечення. Розвиток нових комунікативних форм і методів взаємодії органів влади із населенням, з одного боку, та наявність громадського відгуку – з іншого, повинні стимулювати позитивний імідж політиків і підтримку демократичного перетворення країни загалом. Імідж державних органів влади, зокрема й імідж центральних органів виконавчої влади, має оціночний характер. Рівень оцінки іміджу органів влади громадянами може змінюватися відповідно до соціально-політичних, економічних і культурних умов розвитку суспільства. В статті визначено основні завдання комунікаційних підрозділів в органах державної влади. Представлені пропозиції щодо вдосконалення інформаційно-комунікаційних механізмів формування позитивного іміджу органів державної влади в Україні. Запропоновані конкретні пропозиції щодо розвитку інформаційно-комунікаційних механізмів формування позитивного іміджу у сфері взаємодії державної влади та засобів масової комунікації. Систематизовано особливості використання компонентів інформаційно-комунікаційного механізму формування позитивного іміджу професійної діяльності керівних кадрів. Найважливішим завданням управлінського персоналу органів влади стає освоєння сучасних підходів щодо збору, обробки та ефективного використання інформації, методів та інструментів для її оновлення. Від вирішення цього питання залежатиме своєчасність та актуальність прийняття і реалізації державно-управлінських рішень для підтримки соціально-економічного зростання держави і покращення суспільного добробуту населення та країни загалом. Визначено, що вдосконалення інформаційно-комунікаційних механізмів формування позитивного іміджу має відбуватися за чотирма основними напрямами, зокрема: розширення системи зв’язкiв з громадськістю; підвищення взаємодії державної влади та засобів масової комунікації; удосконалення механізму надання державних послуг; оптимізація роботи кадрового механізму. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67010 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 41 - 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
WAYS TO IMPROVE INFORMATION AND COMMUNICATION MECHANISMS.pdf | 421.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.