Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67011
Назва: Політико-правові аспекти відносин школи та церкви у США
Інші назви: Political and legal aspects of the relationship between the school and the church in the USA
Автори: Палінчак, Микола Михайлович
Стеблак, Діана Михайлівна
Стойка, Олеся Ярославівна
Ключові слова: церква, школа, США, релігія, судові справи, державно-церковні відносини, church, school, USA, religion, court cases, state-church relations
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Палінчак М. М., Стеблак Д. М., Стойка О. Я. Політико-правові аспекти відносин школи та церкви у США. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. 2023. Вип. 1. С. 14–17.
Серія/номер: Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи;
Короткий огляд (реферат): Релігійний фактор є вагомим у США. Перша поправка до Конституції США та Чотирнадцята поправка до Конституції США забезпечують та проголошують релігійну свободу у всій країні. Релігійні організації є впли- вовими інституціями. Одним з найбільш дискусійних питань у сфері державно-церковних відносин у США є регулювання державно-церковних відносин у сфері освіти, а саме в школі. Верховний суд Сполучених Штатів і федеральні суди постійно заявляли, що організована школами молитва під час звичайних шкільних годин і читання Біблії в релігійних цілях є неконституційними. Ці проблеми спричинили безліч судових про- цесів, зосереджених на відносинах між церквою та державою. Релігійна свобода стала предметом постій- них судових суперечок. Серед яких: Engel v. Vitale, 370 U.S. 421 (1962), Lee v. Weisman, 505 U.S. 577, 599 (1992), Wallace v. Jaffree, 472 U.S. 38 (1985), Elk Grove United School District v. Newdow, Epperson v. Arkansas, McCollum v. Board of Education, Zorach v. Clauson (1952) та ін. У статті проаналізовано справи «Енгель проти Вітале», «Шкільний округ міста Абінгтон проти Шемппа» та Лемон про Курцмана». У статті проаналізовано статистичні дані дослідницького центру Gallup. Законодавство США чітко розмежовує діяльність держави та церкви і церкви та школи. Церква та школа у США повинні бути відокремлені. Навчання релігії в школі повинно мати виключно світський характер. Вчи- телі не повинні очолювати чи організовувати молитви чи інші прояви релігійної діяльності на території школи. Водночас учні можуть вільно виражати свої релігійні вподобання, але це не повинно бути під керівництвом чи організовано працівниками школи. Державно-церковні відносини у сфері шкільної освіти проаналізовані у статті. Досліджено особливості діяльності та відносин держави та церкви під час навчального процесу.
The religious factor is important in the USA. The First Amendment to the United States Constitution and the Fourteenth Amendment to the United States Constitution guarantee and proclaim religious freedom throughout the country. The religious organizations are influential institutions. One of the most controversial issues in the field of statechurch relations in the USA is the regulation of state-church relations in the field of education, namely in schools. The United States Supreme Court and federal courts have consistently held that school-organized prayer during regular school hours and the reading of the Bible for religion purposes are unconstitutional. These issues have given rise to numerous court cases focusing on the relationship between church and state. Religious freedom has become the subject of constant legal disputes. Among which: Engel v. Vitale, 370 U.S. 421 (1962), Lee v. Weisman, 505 U.S. 577, 599 (1992), Wallace v. Jaffree, 472 U.S. 38 (1985), Elk Grove United School District v. Newdow, Epperson v. Arkansas, McCollum v. Board of Education, Zorach v. Clauson (1952), and others. The cases “Engel v. Vitale”, “Abington City School District v. Schempp” and “Lemon v. Kurtzman” are analyzed in the article. The statistical data of the Gallup research center is analyzed in the article. US law clearly demarcates the activities of the state and the church, and the church and the school. Church and school in the US should be separate. Teaching religion at school should be exclusively secular in nature. Teachers should not lead or organize prayers or other religious activities on school grounds. At the same time, students are free to express their religious preferences, but this should not be directed or organized by school staff. State-church relations in the field of school education are analyzed in the article. Peculiarities of activities and relations between the state and the church during the educational process have been investigated.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67011
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
823-.pdf329.07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.