Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67013
Назва: | Нормативно-правові засади цифрової трансформації вищої освіти в Республіці Польща |
Інші назви: | Regulatory and legal principles of the digital transformation of higher education in the Republic of Poland |
Автори: | Палінчак, Микола Михайлович Стойка, Олеся Ярославівна Стойка, Іван |
Ключові слова: | вища освіта, цифровізація, нормативно-правова база, цифрова трансформація, higher education, digitalization, legal basis, digital transformation |
Дата публікації: | 2023 |
Бібліографічний опис: | Палінчак М., Стойка О., Стойка І. Нормативно-правові засади цифрової трансформації вищої освіти в Республіці Польща. Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи. 2023. Вип. 2. С. 16–19. |
Серія/номер: | Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи; |
Короткий огляд (реферат): | Цифрова трансформація стосується всіх сфер життя включно із системою освіти та професійної підготов-
ки вчителів. Про важливість розвитку цифрових компетентностей наголошується міжнародними організаці-
ями вже багато років, але, на жаль, ці дії в освітній сфері не позначились революційними змінами. Бачення
майбутнього, яке полягає в цифровізації освіти, виникло практично миттєво, і назад від цих процесів сьогодні
у людства немає шляху. У статті проаналізовано офіційні документи, статистичні дані та матеріали з питань
вищої освіти, професійної освіти і навчання у країнах ЄС та Республіці Польща. Питання цифровізації вищої
освіти у Республіці Польща на сьогодні регулюються нормативно-правовими актами. Ці нормативно-правові
акти доповнюються численними виконавчими документами, виданими у формі наказів, розпоряджень, реко-
мендацій Міністерства національної освіти та Міністерства вищої освіти та науки. Важливу роль у регулюван-
ні освіти та виховання в Польщі відіграють також акти місцевих органів самоврядування, які видані на підставі
повноважень одиниць місцевого самоврядування.
Очікування сучасного інформаційного суспільства вимагають постійного та систематичного перегляду
та оновлення нормативно-правової бази з питань цифровізації вищої освіти у Республіці Польща. Тому для
підтримки професійної підготовки висококваліфікованих спеціалістів мають бути впроваджені системні заходи
у законодавчому полі з питань цифровізації освіти. Модернізація у нормативно-правовій базі з цифровізації
освіти Республіки Польща відбувається відповідно до вимог європейського освітнього простору та діяльності
міжнародних організацій щодо цифровізації освіти, формування цифрової грамотності та компетентностей. Digital transformation affects all spheres of life, including the system of education and professional training of teachers. The importance of the development of digital competences has been emphasized by international organizations for many years, but unfortunately, these actions in the educational sphere have not resulted in revolutionary changes. The vision of the future, which includes the digitalization of education, arose almost instantly and there is no way back from these processes for humanity today. The article analyzes official documents, statistical data and materials on issues of higher education, professional education and training in EU countries and the Republic of Poland. The issues of digitalization of higher education in the Republic of Poland are currently regulated by the following legal acts. These legal acts are supplemented by numerous executive documents issued in the form of orders, recommendations of the Ministry of National Education and the Ministry of Higher Education and Science. An important role in the regulation of education and upbringing in Poland is also played by the acts of local self-government bodies, which are issued on the basis of the powers of local self-government units. The expectations of the modern information society require constant and systematic review and updating of the legal framework on digitalization of higher education in the Republic of Poland. Therefore, in order to support the professional training of highly qualified specialists, systematic measures should be implemented in the legislative field on issues of digitization of education. Modernization of the legal framework for the digitalization of professional training of teachers in the Republic of Poland takes place in accordance with the requirements of the European educational space and the activities of international organizations regarding the digitalization of education, the formation of digital literacy and competencies. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67013 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
0130.pdf | 324.17 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.