Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67089
Название: Стратегічне планування маркетингової діяльності аграрних підприємств
Другие названия: Strategic planning of marketing activity of agricultural enterprises
Авторы: Багорка, М. О.
Кадирус, І. Г.
Ключевые слова: стратегічне планування, маркетингова стратегія, аграрні підприємства, маркетинговий менеджмент, strategic planning, marketing strategy, agricultural enterprises, marketing management
Дата публикации: 2022
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Багорка, М. О. Стратегічне планування маркетингової діяльності аграрних підприємств / М. О. Багорка, І. Г. Кадирус // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 42. – С. 14–19. – Бібліогр.: с. 19 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/4.pdf
Серия/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Краткий осмотр (реферат): В статті досліджені теоретичні підходи до сутності стратегічного планування, його значення, принципів, проблем впровадження в господарствах України, підходи щодо алгоритму розробки стратегічного плану. На основі здійснення порівняльної характеристики стратегічного та оперативного планування виділено їх відмінності, представлені переваги саме стратегічного планування та перешкоди, які заважають повноцінному здійсненню цього процесу в Україні, в той час як подолання зазначених перешкод надасть можливість аграрним підприємствам розробити план і реалізувати відповідно до нього маркетингові стратегії. Встановлений прямий зв’язок між організацією процесу планування і маркетинговою стратегією, формування якої та контроль за її реалізацією є завершальним етапом процесу стратегічного планування маркетингу.
The article investigates theoretical approaches to the essence of strategic planning, its significance, principles, problems of implementation in the farms of Ukraine, approaches to the algorithm of strategic plan development. Based on the comparative characteristics of strategic and operational planning, their differences are highlighted, the advantages of strategic planning and obstacles that hinder the full implementation of this process in Ukraine, while overcoming these obstacles will allow agricultural enterprises to develop a plan and implement marketing strategies. Strategic planning is a derivative of strategic management and therefore involves the development of a number of strategic decisions. Of course, in order to make a plan, it is necessary to proceed from the economic condition of the enterprise, its potential opportunities, problems. Marketing planning involves setting goals, developing and implementing an organization’s program, and having a monitoring and control mechanism in place to determine whether the planned program is being implemented or whether it has achieved the desired goals. Marketing planning is divided into strategic planning and operational planning, and plans can be classified by time and complexity. The article investigates theoretical approaches to the essence of strategic planning, its significance, principles, problems of implementation in the farms of Ukraine, approaches to the algorithm of strategic plan development. Based on the comparative characteristics of strategic and operational planning, their differences are highlighted, the advantages of strategic planning and obstacles that hinder the full implementation of this process in Ukraine, while overcoming these obstacles will allow agricultural enterprises to develop a plan and implement marketing strategies. Strategic planning is a derivative of strategic management and therefore involves the development of a number of strategic decisions. The marketing management process and the planning process must be integrated into an integrated marketing system. Starting with focusing on your goals, you can guarantee the creation of a marketing strategy and plan for marketing subsystems: information, logistics, planning, controlling.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67089
ISSN: 2413-9971
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 42 - 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
СТРАТЕГІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.pdf399.88 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.