Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67148
Title: | Характеристична та оцінна інформація літературно-художніх антропонімів у романі "Кров кажана" Василя Шкляра |
Authors: | Вегеш, Анастасія Іванівна |
Keywords: | апелятив, власна назва, етимологія, літературно-художній антропонім, персонаж, символічна функція, appellative, own name, etymology, proper name of the literary hero, character, symbolic function |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | УжНУ "Говерла" |
Citation: | Вегеш, А. І. Характеристична та оцінна інформація літературно-художніх антропонімів у романі "Кров кажана" Василя Шкляра/ А.І. Вегеш // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Філологія / гол. ред. Г.В. Шумицька. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (38). – С. 9–13. – Бібліогр. с. 12 (11 назв). – Рез. рос., англ. |
Abstract: | Статтю присвячено дослідженню літературно-художніх антропонімів, що функціонують у романі «Кров кажана» Василя Шкляра. Подається опис найменувань літературних героїв, визначається їх функціональностилістичне навантаження, виражальні можливості, встановлюється їхня предметна етимологія. The article is devoted to the study of the proper names of the literary heroes, which function in the novel "Blood of а Bat" written bу Vasyl Shkliar. The article also gives а description of the proper names of the literary heroes, explains their functional-stylistic potential, expressive possibilities, and establishes their substantial etymology. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1SYf6DAculfcMS927EX2Zc5r0r8Ff14bj/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67148 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Філологія. Випуск 2(38) - 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Тит. Філ. В.2(38) 2017.pdf | 262.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.