Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67196
Title: | Моделювання бізнес-процесу діяльності сервісу цифрової дистрибуції Netflix |
Other Titles: | Business process modeling of Netflix digital distribution service |
Authors: | Дубель, М. В. |
Keywords: | інноваційна діяльність, сталий розвиток, цифрова інфраструктура, бізнес-модель, міжнародний маркетинг, прийняття рішень, моделювання бізнес-процесів, інформаційна технологія, глобальні ланцюги, цифрова дистрибуція, innovative activity, sustainable development, digital infrastructure, business model, international marketing, decision making, business process modeling, information technology (IT), global chains, digital distribution |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Дубель, М. В. Моделювання бізнес-процесу діяльності сервісу цифрової дистрибуції Netflix / М. В. Дубель // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 42. – С. 159–166. – Бібліогр.: с. 165–166 (15 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/30.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | В роботі розглянуто особливості становлення інноваційної бізнес-моделі сервісу цифрової дистрибуції
Netflix. Аналізується специфіка побудування міжнародного маркетингу підприємства. Досліджено план Netflix «Вуглецева нейтральність + захист навколишнього середовища» та виділено основні аспекти цього шляху сприяння становленню сталого розвитку підприємства. У роботі наведено економіко-математичне моделювання на основі якого було
визначено, що найбільш на прибуток Netflix впливають витрат на маркетинг та дистрибуцію продукції, менший вплив
матимуть збільшення обсягу вливань в нові технології (методи розповсюдження продукції) та обсяг витрат, які компанії
спрямує на створення нового контенту. На основі результатів економіко-математичного моделювання було запропоновано оптимізацію бізнес-процесів діяльності підприємства. The peculiarities of formation of the innovative business model of the Netflix digital distribution service are considered in the work. The success of Netflix was facilitated by an innovative strategy at the time the company was founded, which was called the «Long Tail» concept. The specifics of building an international marketing enterprise (Ad-Free Digital Delivery, Social Media Marketing, Digital Segmentation, Partnerships, Original Content, Outdoor Advertising, Ambient Mar- keting) are analyzed. The Netflix plan «Net Zero + Nature: Our Commitment to the Environment» is researched and the main aspects of this way of promoting the sustainable development of the enterprise are highlighted. The paper presents economic and mathematical modeling on the basis of which it was determined that Netflix’s profits are most affected by marketing and distribution costs, less will be increased by infusions of new technologies (product distribution methods) and the cost of companies to create new content. According to the simulation, Netflix’s revenue in 2022–2023 should be $ 36,970 million and $ 43,103 million, respectively. USA, respectively. Thus, in the following years Netflix Inc. need to: 1. In the short term to increase the cost of a marketing campaign to increase the number of subscribers. In addition to cash inflows, the advertising campaign can be improved as follows – by regionally adjusting services, ie setting more flexible prices for developing countries. 2. Increase the cost of research and development of the service in order to increase the volume and quality of your own content. 3. Increase the cost of creating new content in order to increase the number of film and series products and attract more new users. Based on the results of economic and mathematical modeling, the optimization of business processes of the enterprise was proposed. An important part of the developed digital distribution business process is that international companies need to invest money from the money received from users through marketing costs to influence user needs. As a result of this influence, digital distributors will be able to program the user’s wishes according to the realities that are more favorable to the distributor. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67196 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 42 - 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
МОДЕЛЮВАННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ ДІЯЛЬНОСТІ СЕРВІСУ.pdf | 547.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.