Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67280
Title: | Sociocultural Functions of Choral Art in Subcarpathian Ruthenia in the 1920s–1930s |
Authors: | Rosul, Tetiana |
Keywords: | ADVANCED ISSUES IN ART CULTURE, choir; music; sociocultural functions; repertoire; community; Subcarpathian Ruthenia |
Issue Date: | 22-Sep-2023 |
Publisher: | Culture and Arts in the Modern World |
Citation: | Culture and Arts in the Modern World, 2023, (24), 204–212. |
Series/Report no.: | №24; |
Abstract: | Мета статті — виявити рівень інституалізації музичної культури Підкарпатської Русі міжвоєнного періоду, розкрити соціокультурні функції хорової музики регіону та визначити індекс залучення суспільства до хорового музикування. Результати дослідження. Виявлено підвищення рівня інституалізації музичної культури регіону у 20–30-х рр. ХХ ст., залучення широких верств населення до хорового виконавства. Активна аматорська та професійна хорова діяльність стала показником зростання національної самосвідомості, самоствердження через різні форми громадянських і творчих активностей. Хорове музикування стало ефективним засобом патріотичного виховання молоді, підґрунтям розвитку музичної освіти краю, полілогу етнічних музичних традицій. Наукова новизна полягає в тому, що визначено базові соціокультурні функції хорового мистецтва Підкарпатської Русі міжвоєнного періоду. Критеріями систематизації постають суспільні й естетичні потреби мешканців краю, особливості їх національної самосвідомості, креативні й економічні ресурси. Хорове мистецтво розглядається як елемент загального культурного процесу, детермінованого суспільно-історичними подіями. Висновки. Культурне життя Підкарпатської Русі у 20–30-х рр. ХХ ст. засвідчує поліфункціональність хорового мистецтва. Водночас соціокультурні функції хорової музики виявлялися з різною мірою інтенсивності. Хор став своєрідним соціокультурним середовищем, яке слугувало чинником залучення населення до духовних та естетичних цінностей, сприяло творчій реалізації морального потенціалу особистості, репрезентувало всю сукупність культурної діяльності етносів. Хорове мистецтво постало як потужна етнокреативна сила, що використовувала різні форми репрезентації етнічної самобутності, демонстрації суспільних прагнень, збереження традицій |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67280 |
ISSN: | 2410-1915 (Print) • Culture and Arts in the Modern World. Issue 24 • ISSN 2616-423X (Online) |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри археології, етнології та культурології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
287698-Article Text-664263-1-10-20230921.pdf | 228.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.