Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67299
Title: Законодавче регулювання зовнішньоекономічної (міжнародної) діяльності
Other Titles: Legislative regulation of foreign economic (international) activities
Authors: Швед, В. В.
Матяш, О. Д.
Keywords: зовнішньоекономічна діяльність, міжнародні операції, законодавче регулювання, ІНКОТЕРМС, foreign economic activity, international operations, legislative regulation, INCOTERMS
Issue Date: 2022
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Швед, В. В. Законодавче регулювання зовнішньоекономічної (міжнародної) діяльності / В. В. Швед, О. Д. Матяш // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 43. – С. 162–167. – Бібліогр.: с. 165–166 (22 назви); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/43_2022ua/30.pdf
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: Стаття присвячена вивченню питань законодавчого регулювання зовнішньоекономічної (міжнародної) діяльності суб’єктів господарювання в Україні. В пергу чергу досліджується правова природа здійснення міжнародних операцій, зокрема вивчається сутність поняття зовнішньоекономічна діяльність. Приділяється увага основним принципам регулювання зовнішньоекономічної діяльності, що містяться не тільки у вітчизняній нормативній базі, але й у міждержавних або наддержавних угодах (договорах, конвенціях), Також аналізується суб’єктний склад зовнішньоекономічної діяльності. Окрему увагу автори приділяють видам зовнішньоекономічної діяльності. Зокрема, наголошується, що в законодавстві України міститься доволі широкий перелік дозволених видів міжнародних операцій, при чому перелік заборонених операцій є вичерпним. У базовому Закону, що регулює зовнішньоекономічну діяльність, не має прямої заборони на здійснення міжнародних (зовнішньоекономічних) операцій із російською федерацією, аналіз іншої наявної законодавчої бази виявив що основний перелік заборон стосується лише інформаційної діяльності, а також накладено ембарго на російський імпорт. Тобто зовнішньоекономічна діяльність із російською федерацією та білоруссю залишається остаточно неврегулюванню, а наявні обмеження та заборони розпорошені по багатьох нормам, актам та договорам. Також автори наголошують на потенційній конфліктогенності використання останніх редакцій правил ІНКОТЕРМС, оскільки аналіз наявної української законодавчої бази виявив, що не має офіційного перекладу, тлумачення особливостей або унормування практики застосування даних правил українськими суб’єктами господарювання.
The article is devoted to the study of issues of legislative regulation of foreign economic (international) activities of economic entities in Ukraine. First, the legal nature of international transactions is examined, in particular, the essence of the concept of foreign economic activity is studied, it is noted that the main normative acts that regulate foreign economic (international) activity in Ukraine are the Economic Code of Ukraine and the law of the same name. Attention is paid to the main principles of regulation of foreign economic activity contained not only in the domestic regulatory framework but also in interstate or supranational agreements (treaties, conventions). Also, based on the analysis of the existing regulatory framework, the subject composition of foreign economic activity is analyzed. The authors pay special attention to types of foreign economic activity. In particular, it is emphasized that the legislation of Ukraine contains a fairly wide list of permitted types of international transactions, while the list of prohibited transactions is exhaustive. In the basic Law regulating foreign economic activity, there is no direct ban on the implementation of international (foreign economic) operations with the russian federation, the analysis of other existing legal frameworks revealed that the main list of prohibitions concerns only information activities, and an embargo is imposed on russian imports. That is, foreign economic activity with the russian federation and Belarus remains completely unregulated in the conditions of martial law and ongoing aggression, and the existing restrictions and prohibitions are scattered over a multitude of norms, acts, and treaties, or remain in the plane of moral and ethical relations. Also, the authors emphasize the potential conflict of the use of the latest editions of the INCOTERMS rules, since the analysis of the existing Ukrainian legislative framework revealed that it does not have an official translation, interpretation of specifics, or normalization of the practice of applying these rules by Ukrainian business entities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67299
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 43 - 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗАКОНОДАВЧЕ РЕГУЛЮВАННЯ.pdf347.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.