Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67305
Title: | Economic transformation of the competitive potential of the tourism industry subjects: methodological concept |
Other Titles: | Методологічний концепт економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії |
Authors: | Ierko, Iryna Demianchuk, Olena Golub, Gennadii Pohrebskyi, Taras Gazuda, Sergij Vashchuk, Liudmyla Газуда, Сергій Михайлович |
Keywords: | tourism, tourism industry, tourism industry entities, economic transformation, competitive potentia, туризм, туристична індустрія, суб’єкти туристичної індустрії, економічна трансформація, конкурентний потенціал |
Issue Date: | 2023 |
Citation: | Economic transformation of the competitive potential of the tourism industry subjects: methodological concept / I. Ierk, O. Demianchuk, S. Gazuds, et al. Financial and credit activity: problems of theory and practice 2023. Vol.6 (53). P. 363–375. |
Series/Report no.: | Financial and credit activity: problems of theory and practice; |
Abstract: | The article considers the methodological concept of economic transformation of the
competitive potential of the tourism industry subjects and characterizes the elements of
it. The focus is on the stages (phases) of economic transformation of the competitive
potential of the tourism industry. The study reveals consistent and regular changes in
its development, from turbulence to transformation. Transformation is a long-term pro cess that brings drastic qualitative and quantitative changes to the economy. The prin ciples that govern the economic transformation of the competitive potential of the tour ism industry subjects include objectivity, historicism, systematicity, consumer value, re production, and smart specialization. The basis of the economic transformational pro cess is a modification of the criteria for evaluating the competitive advantages of the
subjects, namely the sustainability, safety, and competitive advantages. Approaches to
developing a tourism subject's competitive potential in the post-war period in Ukraine
are analyzed. They determine the interdependencies of economic transformation pro cesses, the dynamics of their course, and evolutionary changes (transformation cycle).
The economic transformation tools are identified. They depend on transformational
changes and require well-considered means and management measures when changing
the old model into a new one, which influences the rapidness of changes. The model
involves a scheme for evaluating the economic transformational processes using three
main criteria of assessment: sustainability, safety, and the competitive advantages of
the tourism industry subject. The article presents several scenarios for implementing
the model of economic transformation of the competitive potential of the tourism indus try entity, describing them as inertial, pessimistic, optimistic, and realistic. Depending
on the scenario, a differentiated approach to a mechanism and the corresponding insti tutional infrastructure for economic transformation of the competitive potential of tour ism industry entities are developed. The research findings indicate that the highlighted
methodological concept can ensure a high level of development of competitive potential
for tourism industry entities. У статті проаналізовано методологічний концепт економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів ту ристичної індустрії. Досліджено та визначено особливості кожного з елементів запропонованого методологічного концепту. Проаналізовано стадії (фази) економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії. Таким чином, можемо спостерігати послідовну й закономірну зміну станів розвитку конкурентного потен ціалу суб’єктів туристичної індустрії в часі від стану «турбулентності» до стану «трансформації». Запропоновано систему принципів економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії, а саме: об’єктивність, історизм, системність, споживча цінність, відтворення, Smart-спеціалізація. В основу економічного трансформаційного процесу покладено видозміну критеріїв конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індуст рії, а саме: сталість туристичної індустрії, безпека туристичної індустрії та конкурентні переваги туристичної індус трії. Розроблено підходи до реалізації розвитку конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії, які визна чають взаємозв’язки та взаємозалежності трансформаційних процесів, динаміку їх протікання, еволюційні зміни (трансформаційний цикл). Виділено інструменти економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів ту ристичної індустрії, які залежать від трансформаційних змін конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індуст рії, потребують застосування різних важелів та заходів управління процесами видозміни старої моделі в нову й визначають швидкість перебігу таких змін. Запропонована оцінка економічних трансформаційних процесів конку рентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії є важливим елементом запропонованої методологічної моделі. Вона здійснюється за трьома основними критеріями: оцінка сталості туристичної індустрії; оцінка стану безпеки туристичної індустрії; оцінка конкурентних переваг туристичної індустрії. У статті представлено сценарії реалізації моделі економічної трансформації конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії: інерційний, песимісти чний, оптимістичний та реалістичний. Кожному сценарієві відповідає своя стадія (фаза) економічного трансформа ційного процесу. Залежно від сценаріїв розвитку розробляється диференційований підхід до високого рівня конку рентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії, формування механізму економічної трансформації конкурент ного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії та відповідної інституційної інфраструктури економічної трансформа ції конкурентного потенціалу суб’єктів туристичної індустрії. Отже, запропонований методологічний концепт дозво лить досягти високого рівня розвитку конкурентного потенціалу, який базується на сталому та безпечному розвит кові суб’єктів туристичної індустрії. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67305 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри економіки, підприємництва та торгівлі |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4245_363.pdf | 194.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.