Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67367
Title: | Поєдинок Жана де Бюея та Джона Челонса в місті Тур 1446 року: кінне турнірне зіткнення à outrance у текстах та зображеннях |
Other Titles: | Combat of John Chalons and Luis de Bueil in Tour 1446: Joust À Outrance in Texts and Visual Sources |
Authors: | Гуцул, Володимир Миколайович |
Keywords: | Турнір, кінний таранний бій, рицарська культура, кушований спис, латний обладунок, tournament, joust, mounted shock combat, couched lance, arms and armour |
Issue Date: | 2020 |
Citation: | Гуцул В. Поєдинок Жана де Бюея та Джона Челонса в місті Тур 1446 року: кінне турнірне зіткнення à outrance у текстах та зображеннях. / В. Гуцул.// ESSENTIAL PROBLEMS IN ART HISTORY. 2020. – №1(9). – Р. 36-53 |
Abstract: | This paper is focused on the joust between English squire John Chalons and French écuyer
Louis de Bueil, that was held in 1446 in Tours, France, in the King Charles VII of France and his
courtiers presence. The mounted combatants fought with full armour on using couched lances. The
article also covers the connection issue of this chivalric encounters type with warfare and military
practices of that time, their effectiveness in then military training and interpretations of 15th
century tournaments and pas d’armes in the 20th -early 21 century historiography. Available
existing sources for this event suggest that the fighters with premeditation used lethal combat
techniques during the collision, that resulted in Louis de Bueil death. However, Jean de Bueil, the
older brother of the deceased, soldier, courtier and writer, expresses his highly hostile attitude
towards chivalric practices of this kind in his autobiographical work "Le Jouvencel", which in the
long run led to a false interpretation of the Late Middle Ages pas d’armes as an escapist and
anachronic manifestation of the Late Middle Ages elites culture, spread by renowned Dutch scholar
Johann Huizinga and his epigones. The article has its emphasis on participants’ arms and armour,
as well as their impact on the course and result of a joust. The paper presents the analysis of the
narrative program of eight mid. 15th century colored handwritten miniatures, conveing the stages
and course of the duel. Visual narration is created with profound knowledge of the knight weapon
and equipment features, as well as an accurate understanding of the equestrian encounters course
and logic. Depicted by unknown artist plate armor on the combating fighters has direct historical
analogies among the preserved survived artifacts of knights weapons. This miniatures series may
be considered as a ‘documentary military art’ prominent example for its time. Стаття присвячена кінному турнірному зіткненню (джості) між англійським сквайром Джоном Челонсом та французом Луї де Бюеєм, що відбулося 1446 року у місті Тур у присутності французького короля Карла VII та його двору. Вершники билися у повному обладунку із застосуванням кушованих списів. У тексті розглядаються питання пов’язані із стосунком таких договірних зіткнень до актуальної воєнної справи доби, бойової ефективності мілітарних практик там ужитих, і відповідно, інтерпретацій пізньосередньовічних рицарських турнірів в історіографії ХХ – поч. ХХІ ст. Наявна джерельна база дотична події дозволяє стверджувати, що бійці під час зіткнення свідомо застосовували летальні бойові прийоми, що, власне, і призвело до загибелі Луї де Бюея. Проте, різко негативна позиція старшого брата загиблого - вояка, придворного та літератора Жана де Бюея до такого роду рицарських діянь, висловлена ним на сторінках автобіографічного твору «Le Jouvencel» у тривалій перспективі допровадила до хибного трактування рицарських договірних зіткнень як ескапістських та анахронічних проявів елітарної культури доби Пізнього Середньовіччя, розтиражованих авторитетним нідерландським вченим Йоганом Гейзінгою та його епігонами. Окрему увагу приділено захисному та зачіпному озброєнню учасників, та його впливах на хід та результат поєдинку. Проаналізовано у статті і нараційну програму восьми кольорових рукописних мініатюр, датованих серединою XV ст., котрі передають етапи та хід поєдинку. Кожне зображення присвячене певному етапу турнірного зіткнення, починаючи від прибуття англійського сквайра в Тур і закінчуючи фінальним летальним ударом. Візуальна нарація виконана із неабияким знанням особливостей рицарського озброєння та спорядження, а також і повним розумінням ходу та логіки кінних таранних поєдинків. Латні обладунки, зображені невідомим автором на поєдинкуючих бійцях – мають чіткі історичні аналогії серед артефактів рицарського озброєння, що збереглося до нашого часу. Цю серію мініатюр можна вважати цікавим прикладом «документальної баталістики» доби. |
Description: | http://doi.org/10.17721/2519-4801.2020.1.03 |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67367 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри археології, етнології та культурології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hutsul (1).pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.