Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67670
Назва: | Формування ціннісних орієнтацій здобувачів вищої освіти в умовах університету |
Автори: | Стеблюк, Світлана Василівна |
Ключові слова: | компетентнісний підхід, наскрізне виховання, національно-патріотичне виховання, морально-етичні цінності, лекційно-практичні заняття, позааудиторна робота. |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Одеса : Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | 15. Стеблюк С. В. Формування ціннісних орієнтацій здобувачів вищої освіти в умовах університету.: зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 93. С.53-57 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкривається проблема формування ціннісних орієнтацій здобувачів вищої освіти в умовах університету. Підкреслено, що означена проблема розглядається різними галузями наук, однак автором вона вивчається у контексті педагогічних досліджень. Визначено, що в основі підготовки майбутнього фахівця за різними галузями лежить компетентнісний підхід, складовими якого є комбінація знань, умінь, навичок, поглядів, цінностей, що сприяють соціалізації особистості. Таким чином, цей підхід дав можливість здійснювати наскрізне виховання у процесі академічної освіти. Метою статті є визначення шляхів формування ціннісних орієнтацій у процесі викладання дисциплін педагогічного циклу в умовах університетської освіти. Сформульовано її актуальність: сьогодні відбувається трансформація цінностей, основу яких складає національно-патріотичне почуття, гордість за свій народ, його боротьба за свободу й незалежність. Здійснено аналіз наукових підходів щодо формулювання поняття «ціннісні орієнтації», їх видів в освітній галузі. Сфокусована увага на національно-патріотичному вихованні, розвиткові громадянської компетентності. Окреслено зміст морально-етичних цінностей, що рекомендовані Європейським парламентом та Радою Європи, і містять 24 риси і чесноти, які визнали пріоритетними понад 50 країн світу: креативність, цікавість, критичне мислення, любов до навчання, мудрість, відвага, наполегливість, чесність та інші. Авторське дослідження проблеми щодо формування ціннісних орієнтацій здобувачів вищої освіти в умовах університету включало два взаємопов’язані аспекти: з’ясування ціннісних орієнтацій у здобувачів вищої освіти та визначення шляхів їх формування у процесі викладання педагогічних дисциплін. Поняття «ціннісні орієнтації в умовах університетської освіти» автором сформульовано як сукупність ієрархічно пов’язаних між собою цінностей, професійних знань, умінь й навичок, практичного досвіду в системі компетентнісної освіти. Методи наукового дослідження – анкетування, усне опитування – дали можливість з’ясувати пріоритети цінностей особистості юнацького віку. Запропоновано модель формування ціннісних орієнтацій у здобувачів вищої освіти, що включає два взаємопов’язаних блоки. Перший блок моделі передбачає володіння компетенціями з різних галузей наук, що забезпечить міждисциплінарні зв’язки у процесі викладання педагогічних дисциплін. Другий блок охоплює комплекс демократичних й морально-етичних цінностей з урахуванням специфіки майбутньої професійної діяльності. Розкрито роль лекційно-практичних занять та позааудиторної роботи у практиці реалізації наскрізного виховання студентської молоді, що дало можливість визначити шляхи формування ціннісних орієнтацій. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67670 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
стаття.pdf | 247.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.