Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтеблюк Стеблюк Світлана Василівна, Хома Ольга Михалівна-
dc.date.accessioned2024-11-24T12:52:43Z-
dc.date.available2024-11-24T12:52:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationСтеблюк С.В., Хома О.М. Сучасні підходи до навчання української мови у початковій школі. Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Випуск 68. Т. 2. 2024. С.49-52 http://innovpedagogy.od.ua/68-2uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67671-
dc.description.abstractУ статті зосереджено увагу на сучасних тенденціях навчання української мови у початковій школі. Проаналізовано інноваційні процеси в галузі освіти відповідно до нормативно-законодавчої бази України. У першу чергу, закцентовано увагу на компетентнісному підході, що дасть можливість особистості не тільки засвоїти мовні явища, а й оволодіти державною мовою в усному й писемному мовленні, здатністю соціалізуватися у суспільному просторі, критично мислити й успішно оволодіти демократичними та загальнолюдськими цінностями. Специфікою діяльності початкової школи є наявність класів з інклюзивним навчанням, у якому асистент учителя є рівноправним учасником освітнього процесу. Мета статті якраз й полягала у з’ясуванні сучасних підходів до навчання української мови у початковій школі. Цілеспрямоване вивчення дослідження вчених з означеної проблеми, спостереження за діяльністю учителів початкової школи, асистентів учителя, бесіди під час організації педагогічних практик, різностороння тісна співпраця з ними дала можливість виокремити проблеми, на які слід акцентувати увагу у процесі підготовки майбутніх фахівців. Зазначено, що Державний стандарт початкової освіти мовно-літературної освітньої галузі спрямовує освітню діяльність на інтеграцію у навчанні української мови та читання. З’ясовано, що навчання української мови здійснюється за двома взаємопов’язаними напрямами: лінгвістичному та інтегративно-діяльнісному. Вказано на моделях співпраці вчителя й асистента вчителя, визначено окремі інноваційні методи навчання. За результатами дослідження встановлено, що вибір методу навчання має бути спрямований на: формування ключових та предметних компетентностей у взаємозв’язку; засвоєння мовних явищ на основі їх дослідження, порівняння, узагальнення; взаємозв’язок мови й мовлення, мовлення й мислення; оволодіння медіаосвітою у межах програмових вимог; розвиток усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письмо; соціалізацію особистості через застосування компетентнісно орієнтованих завдань; розвиток національно-мовленнєвої особистості, формування демократичних та загальнолюдських цінностей. Застосування текстоцентричного методу навчання сприятиме засвоєнню української мови на всіх її рівняхuk
dc.language.isoukuk
dc.publisherІнноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.uk
dc.subjectпочаткова школа, українська мова, компетентнісний підхід, інклюзивне навчання, методи навчання.uk
dc.titleСУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття інноваційна пед..pdf146.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.