Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67671
Назва: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Автори: Стеблюк Стеблюк Світлана Василівна, Хома Ольга Михалівна
Ключові слова: початкова школа, українська мова, компетентнісний підхід, інклюзивне навчання, методи навчання.
Дата публікації: 2024
Видавництво: Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.
Бібліографічний опис: Стеблюк С.В., Хома О.М. Сучасні підходи до навчання української мови у початковій школі. Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. Випуск 68. Т. 2. 2024. С.49-52 http://innovpedagogy.od.ua/68-2
Короткий огляд (реферат): У статті зосереджено увагу на сучасних тенденціях навчання української мови у початковій школі. Проаналізовано інноваційні процеси в галузі освіти відповідно до нормативно-законодавчої бази України. У першу чергу, закцентовано увагу на компетентнісному підході, що дасть можливість особистості не тільки засвоїти мовні явища, а й оволодіти державною мовою в усному й писемному мовленні, здатністю соціалізуватися у суспільному просторі, критично мислити й успішно оволодіти демократичними та загальнолюдськими цінностями. Специфікою діяльності початкової школи є наявність класів з інклюзивним навчанням, у якому асистент учителя є рівноправним учасником освітнього процесу. Мета статті якраз й полягала у з’ясуванні сучасних підходів до навчання української мови у початковій школі. Цілеспрямоване вивчення дослідження вчених з означеної проблеми, спостереження за діяльністю учителів початкової школи, асистентів учителя, бесіди під час організації педагогічних практик, різностороння тісна співпраця з ними дала можливість виокремити проблеми, на які слід акцентувати увагу у процесі підготовки майбутніх фахівців. Зазначено, що Державний стандарт початкової освіти мовно-літературної освітньої галузі спрямовує освітню діяльність на інтеграцію у навчанні української мови та читання. З’ясовано, що навчання української мови здійснюється за двома взаємопов’язаними напрямами: лінгвістичному та інтегративно-діяльнісному. Вказано на моделях співпраці вчителя й асистента вчителя, визначено окремі інноваційні методи навчання. За результатами дослідження встановлено, що вибір методу навчання має бути спрямований на: формування ключових та предметних компетентностей у взаємозв’язку; засвоєння мовних явищ на основі їх дослідження, порівняння, узагальнення; взаємозв’язок мови й мовлення, мовлення й мислення; оволодіння медіаосвітою у межах програмових вимог; розвиток усіх чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письмо; соціалізацію особистості через застосування компетентнісно орієнтованих завдань; розвиток національно-мовленнєвої особистості, формування демократичних та загальнолюдських цінностей. Застосування текстоцентричного методу навчання сприятиме засвоєнню української мови на всіх її рівнях
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67671
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стаття інноваційна пед..pdf146.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.