Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67807
Title: | Маркетингові комунікацій та прибутковість компанії. Сase-study міжнародних компаній |
Other Titles: | Marketing communications and company profitability. Case-study of international companies |
Authors: | Нестеренко, В. І. |
Keywords: | маркетингова комунікація, аналіз великих баз даних, масова реклама, альтернативні види комунікацій, прогнозована поведінка споживачів, цифрові інструменти, прибутковість компанії, прихильність клієнтів, marketing communication, analysis of large databases, mass advertising, alternative types of communication, predicted consumer behavior, digital tools, company profitability, customer loyalty |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Нестеренко, В. І. Маркетингові комунікацій та прибутковість компанії. Сase-study міжнародних компаній / В. І. Нестеренко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 47. – С. 60–67. – Бібліогр.: с. 66–67 (25 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/47_2023ua/13.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | В статті здійснено систематизацію сукупності підходів щодо оцінки дії маркетингових комунікацій на
рівень прибутковості компаній. Для досягнення зазначеної цілі використано низку методів, зокрема: статистичний аналіз, метод припущень, метод композиції, метод систематизації, метод трендів. Наукова новизна дослідження пов’язана
із розвитком класифікації видів маркетингових комунікацій, зокрема, виділенням їх альтернативних видів, поява яких
обумовлена виникненням нових управлінських рішень, націлених на забезпечення фінансових, ринкових цілей компаній. Представлено характеристики зазначених альтернативних видів комунікацій, які встановлено на основі вивчення
основних елементів окремих маркетингових кампаній відомих сучасних брендів. Показано, що характер використання
зазначених маркетингових комунікацій залежить від фінансового стану і цілей компаній, які впроваджують програмні
заходи із просування продукції (послуг). The article systematizes a set of approaches for evaluating the effect of marketing communications on the level of profitability of companies. To achieve this goal, a number of methods were used, in particular: statistical analysis, the method of assumptions, the method of composition, the method of systematization, and the method of trends. The scientific novelty of the study is related to the development of the classification of types of marketing communications, in particular, the selection of their alternative types, the appearance of which is due to the emergence of new management solutions aimed at ensuring the financial and market goals of companies. The characteristics of these alternative types of communications are presented, which were established based on the study of the main elements of individual marketing campaigns of well-known modern brands. It is shown that the nature of the use of these marketing communications depends on the financial status and goals of the companies that implement program measures for the promotion of products (services). The study analyzed how companies can be guided by different approaches in choosing ways to achieve profitability from managing the implementation of marketing tools. Crisis phenomena in the economy at the global, national level, unprofitability of enterprises (or the threat of it) are a prerequisite for the use of appropriate tools in marketing campaigns that would affect countering external challenges and overcoming financial threats. In this case, the main approach to marketing management is the implementation of those tools that will allow you to overcome unprofitability, increase revenue and market share. This option of managing marketing tools involves companies turning to both traditional and alternative marketing communications. Separate types of alternative marketing communications, the types, content and characteristics of which have not been conceptually defined in modern scientific thought, are analyzed. In particular, it is proposed to single out such a type of one-way marketing communication as informing about the level of further viability and stability of a company (brand) that has gained the loyalty (or affection) of customers. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67807 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 47 - 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЙ ТА ПРИБУТКОВІСТЬ КОМПАНІЇ.pdf | 357.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.