Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68090
Title: | Прогресивні маркетингові технології південнокорейських автовиробників на світовому ринку |
Other Titles: | Progressive marketing technologies of south Korean automakers on the world market |
Authors: | Циганкова, Т. М. Гордєєва, Т. Ф. Шарова, А. А. |
Keywords: | світовий автомобільний ринок, південнокорейські автомобільні компанії, експорт автомобілів, міжнародна маркетингова діяльність, маркетингові технології, цифрові технології, інновації, international marketing, world car market, South Korean car companies, car export, international marketing activities, marketing technologies, digital technologies, innovations |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Циганкова, Т. М. Прогресивні маркетингові технології південнокорейських автовиробників на світовому ринку / Т. М. Циганкова, Т. Ф. Гордєєва, А. А. Шарова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 48. – С. 82–89. – Бібліогр.: с. 87–89 (34 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/48_2023ua/17.pdf |
Series/Report no.: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню маркетингових технологій південнокорейських автовиробників на світовому ринку, що посприяли потужному нарощуванню обсягів експорту та ринкових конкурентних переваг. Необхідність аналізу практики південнокорейського міжнародного маркетингу загалом та на закордонних автомобільних ринках, зокрема, обумовлює актуальність дослідження. В роботі показано понад двадцятирічну динаміку нарощування
виробництва та експорту автомобілів, укріплення конкурентних позицій на світовому ринку. Наголошено, що південнокорейський міжнародний маркетинг ґрунтується на засадах класичного та широко використовує прогресивні, креативні технології. В цьому контексті ідентифіковано інструменти, прийоми та заходи в розрізі складових міжнародних
маркетинг-мікс ключових автовиробників країни - Hyundai Motor Company та KIA Motors. The article is devoted to a comprehensive study of the marketing technologies of South Korean automakers on the world market, which have become a powerful mechanism for increasing export volumes and market competitive advantages in recent decades. The relevance of this study, which is further strengthened under the conditions of hyperbolization of the value of digital marketing with the simultaneous devaluation of the principles, laws, and tools of classical marketing determines the need to analyze the practice of South Korean international marketing. The study shows the role of the automobile industry in the development of the economy of the Republic of Korea, the over twenty-year dynamics of increasing the production and export of cars, strengthening competitive positions in the world market. It is emphasized that South Korean international marketing is based on the theoretical principles of classical, while widely using progressive, creative technologies and effectively applying each of them. In this context, progressive tools, methods, and measures have been identified as part of the components of the international marketing mix of the country's key car manufacturers – Hyundai Motor Company and KIA. It was established that the modern automotive sector of the country consists of 6 export-oriented companies, although almost 90% of exports belong to the Hyundai Motor Group, which determines the presence of many common features in international marketing activities that is the basis of the formation of a national concept of international marketing, which is characterized by: the use of mainly adaptation strategies, focus on target segments – mainly on consumers with average incomes, extensive assortment, development of technically unique models, environmental friendliness, high-quality service support, emphasis on innovativeness, quality, design, a differentiated approach to pricing, the presence of powerful global distribution networks with unique networks of distributors and dealers, the use of the principles of integrated international marketing communications. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68090 |
ISSN: | 2413-9971 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 48 - 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПРОГРЕСИВНІ МАРКЕТИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ.pdf | 433.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.