Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68312
Назва: | Теоретико-методичні засади психолого-педагогічного супроводу батьків, які мають дитину з особливими освітніми потребами |
Інші назви: | Theoretical and methodological foundations of psychological and pedagogical support for parents who have a child with special educational needs |
Автори: | Потюк, Софія Василівна |
Ключові слова: | психолого-педагогічний супровід сімей, діти з особливими освітніми потребами, батьки дітей з особливими освітніми потребами, фахівці, методи та форми співпраці |
Дата публікації: | 6-гру-2024 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Потюк, С. (2024). Теоретико-методичні засади психолого-педагогічного супроводу батьків, які мають дитину з особливими освітніми потребами. Acta Paedagogiсa Volynienses, 4, 133–138 |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено сутність та особливості психолого-педагогічного супроводу батьків, які мають дити-ну з особливими освітніми потребами.Визначено, що держава відіграє визначальну роль у врегулюванні освітнього процесу та функціонуванні інклюзивної освіти. У статті частково проаналізовано нормативно-правові акти, що розкривають аспекти взаємодії педагогічних працівників, батьків та фахівців інклюзивно-ресурсного центру.Аналіз літературних джерел вітчизняних науковців дав змогу уточнити сутність ключової дефініції «психолого-педагогічний супровід» та напрями психолого-педагогічної підтримки.Розкрито ключові аспекти забезпечення психолого-педагогічного супроводу в закладах освіти, з якими повинні бути ознайомлені батьки, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. Окреслено проблеми психолого-педагогічного супроводу. Обґрунтовано педагогічні умови співпраці всіх суб'єктів згідно з принципами педагогіки партнерства. Наведено методи отримання відомостей педагогічними працівниками про сім’ї, які мають дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Розкрито класифікацію форм співпраці (індивідуальні, групові, колективні) та їх переваги. Підтримуємо думку, що інклюзивна освіта повинна передбачати психолого-педагогічну допомогу батьків дитини з порушеннями психофізичного розвитку і забезпечити комплексний підхід, який об’єднує зусилля різних фахівців.На основі опрацювання матеріалів зроблені висновки: ефективний психолого-педагогічний супровід батьків передбачає реалізацію умов: співпрацю з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру; співтворчість; участь у громадських об’єднаннях; наявність психологічної допомоги; існує потреба у наданні батькам дітей з порушеннями психофізичного розвитку сучасних науково обґрунтованих рекомендацій, які пристосовані до сьогодення, з врахуванням воєнного стану. Перспективами подальшого дослідження визначено опрацювання психолого-педагогічно-го впливу кожної окремої форми співпраці педагогічних працівників та батьків, які виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Надано бібліографічний список.The article highlights the essence and peculiarities of psychological and pedagogical support for parents who have a child with special educational needs.Іt is determined that the state plays a decisive role in the regulation of the educational process and the functioning of inclusive education. The article partially analyzes the regulatory legal acts that cover aspects of interaction between teachers and specialists.The analysis of the literary sources of domestic scholars made it possible to clarify the essence of the key definition of «psychological and pedagogical support» and the directions of psychological and pedagogical support.The key aspects of providing psychological and pedagogical support in educational institutions, which should be familiarized with parents raising children with special educational needs, are revealed. The problems of psychological and pedagogical support are outlined. There are substantiated pedagogical conditions cooperation of all actors in accordance with the principles of partnership pedagogy. The methods of obtaining information by pedagogical workers about families with children with psychophysical developmental disorders are presented. The classification of forms of cooperation (individual, group, collective) and their advantages are revealed. We support the idea that inclusive education should provide psychological and pedagogical assistance to parents of children with disabilities and ensure an integrated approach that combines the efforts of various specialists.Based on the analysis materials, relevant conclusions are drawn. Effective psychological and pedagogical support for parents involves the implementation of the following conditions: cooperation with specialists; co-creation; participation in public associations; availability of psychological assistance. Prospects for further research include the study of the psychological and pedagogical impact of each individual form of cooperation between teachers and parents raising children with psychophysical developmental disorders. A bibliographic list is provided. |
Опис: | doi: https://doi.org/10.32782/apv/2024.4.22 |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68312 |
ISSN: | 2786-4693 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
1994-Текст статті-3803-1-10-20241206.pdf | 709.29 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.