Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68324
Название: | Світовий досвід розвитку брендингу аграрних регіонів |
Другие названия: | World experience in the development of branding of agricultural regions |
Авторы: | Газуда, Сергій Михайлович |
Ключевые слова: | розвиток брендингу, світовий досвід, аграрні регіони, американський, азіатський та європейський підходи розвитку брендів, development, world experience, agricultural regions, American, Asian and European approaches to brand development |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Газуда, С. М. Світовий досвід розвитку брендингу аграрних регіонів / С. М. Газуда // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 50. – С. 136–141. – Бібліогр.: с. 140–141 (5 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/50_2024ua/25.pdf |
Серия/номер: | Міжнародні економічні відносини та світове господарство; |
Краткий осмотр (реферат): | У статті вивчено світовий досвід забезпечення розвитку брендингу аграрних регіонів. Узагальнено підходи до забезпечення розвитку брендингу аграрних регіонів з огляду на світовий досвід, де зазначений процес визначається культурними, історичними та економічними особливостями кожного регіону.
У процесі дослідження розглянуто переваги та недоліки світових підходів до розвитку брендингу аграрних
регіонів. Обґрунтовано американський, азіатський та європейський підходи до брендингу аграрних регіонів, які визначаються низкою факторів, спрямованих на підвищення визнання та конкурентоспроможності
місцевої агропродовольчої продукції, запровадження екологічно стійких методів сільськогосподарського виробництва, а також окресленням культурних аспектів, традицій щодо вживання здорової їжі. The article examines the global experience of ensuring the development of branding of agrarian regions. The significance of the development of branding of agricultural regions in the modern world, when globalization and the growth of consumer consciousness are becoming key factors in the formation of economic and cultural growth, is outlined. Approaches to ensuring the development of branding of agrarian regions are summarized in view of world experience, where the specified process is determined by the cultural, historical and economic features of each region. Thanks to the intensive process of European integration, the need to form a unique image for Ukrainian regions and local communities is determined, which will reflect their peculiarities, advantages and existing potential. In this context, it is expedient to implement global practices and strategies in order to achieve sustainable development of Ukraine's regions and increase their attractiveness in the world. In the process of research, the advantages and disadvantages of global approaches to the development of branding of agrarian regions were considered. The American, Asian and European approaches to the branding of agricultural regions, which are determined by a number of factors aimed at increasing the recognition and competitiveness of local agro-food products, the introduction of ecologically sustainable methods of agricultural production, as well as the outline of cultural aspects and traditions regarding the consumption of healthy food, are substantiated. Attention is focused on the fact that the branding of agricultural regions of Asia often emphasizes health and wellbeing, promoting the use of natural and organic methods of agricultural production. At the same time, the European approach to the branding of regions is based on the diversity of cultures, traditions and product quality, where the preservation of biodiversity and rational use of natural resources is an important element. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68324 |
ISSN: | 2413-9971 |
Располагается в коллекциях: | Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 50 - 2024 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
СВІТОВИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ БРЕНДИНГУ АГРАРНИХ РЕГІОНІВ.pdf | 372.06 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.